Pervitin a těhotenství
sydney
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat jakými způsoby mohu co nejvíce \"vynahradit\" svému nenarozenému miminku užívání pervitinu? Myslím tím vitamíny apod... Vím, že se užíváním ucpává placenta, dochází ke zhoršenému vyživování miminka apod.. Do 22tt jsem to zvládla vydržet, bohužel jsem dost kouřila.. Ted jsem si ale 2krát dala(jen nosem) a bohužel si nevěřím, že vydržím.. Cca jednou za týden si trochu šňupnu, proklínám se za to jaká jsem matka, ale závislost mi asi není až tak vzdálená.. Proto vás prosím o radu jak a čím co nejvíce minimalizovat následky užívání.. Momentálně jsem v 25tt. Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Sydney.
Jsem ráda, že máte odvahu napsat, i když se Vám abstinence úplně nedaří, vážíme si důvěry.
Především je třeba držet správnou životosprávu, doplňovat vitamíny a minerály, jistě jste byla poučena u lékaře. V lékárnách jsou k dispozici kompletní přípravky přímo pro těhotné ženy, můžete se poradit buďto se svým ošetřujícím lékařem nebo s farmaceutem v lékárně, tak jako každá jiná těhotná žena.
Bylo by samozřejmě nejlepší, kdyby se Vám podařilo abstinenci udržet. Chápu, že to není zrovna jednoduché, proto bych doporučila vyhledat odbornou pomoc a nechat si v tom zkrátka pomoci.
Neuvádíte, odkud jste. Pokud máte v blízkosti Prahu, doporučuji se spojit s naším ambulantním zařízením, které má ve svých poskytovaných službách mimo jiné i specializovaný program pro matky/uživatelky. Níže kontakt a další info v odkaze:
Denní stacionář, SANANIM
Janovského 26
Praha 7
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Telefon: 220 803 130, 220 800 041, 605 212 175
Email: stacionar@sananim.cz
Provozní doba:
Pondělí: 8.00 - 16.00
Úterý: 8.00 - 17.00 (16.00 - 17.00 - konzultace pro rodiče)
Středa: 8.00 - 16.00
Čtvrtek: 8.00 - 16.00
Pátek: 8.00 - 15.00
Více o zařízení zde: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Informace pro matky: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/informace-pro-matky.html
Doporučuji spojit se s kolegy a nezávazně probrat současnou situaci. Věřím, že naleznete pochopení a podporu, nebudete na to sama.
Přeji dostatek sil ke všemu, co budete potřebovat.
S pozdravem MK