Sen
Ausgirl
Ahoj, ziji v Australii a jiz 4mesice kourim ice. V cechach znamy jako pervitin. Uvedomuji si vsechny nasledky atd ale nejak Nemam ted nejak potrebu toho nechat. Zhubla jsem 13kg a po trech mesicich jsem zacala gym a crossfit abych nevypadala jako fetak.
Hodne dohlizim na stravu a i kdyz nejim tak moc, snazim se jist zdrave.
Kourim opravdu kazdy den priblizne 4-5g denne od prvniho dne kdy jsem to mela poprve v zivote.
Kazdy den spim alespon 5/6 hodin.
Urcite bych chatela prestat ale ne ted kdyz mam nejaky rezim jako je prace, skola, treninky atd
Uvedomuji si ze jakmile prestanu tak budu unavena a budu hodne spat a jist a budu naladova.
V srpnu Jedu do cech na prazdniny a nechci schanet pernik Protoze neznam nikoho okolo tohodle.
Ale nechci prijet a prvni Tyden Jen spat a byt neprijemna na moje nejblizsi ktere jsem nevidela 2roky.
Muzete mi poradit prosim?

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, díky za důvěru.
Píšete, že zatím nemáte v úmyslu přestat metamfetamin užívat, ani omezovat. Zhubla jste o 13 kg a zmiňujete, že jste si vědomá všech následků. Odpusťte, ale pokud je tomu tak, aniž byste přemýšlela přinejmenším o omezení tak intenzivního užívání, řítíte se do pekel.
Kromě zdravotních, tělesných i duševních potíží, vztahových a sociálních problémů, máte více, než zaděláno, na pořádnou závislost, bez všeho sentimentu.
Zmiňujete školu, práci, tréninky, dokonce se podílíte na plnění závazků přítele, které uvádíte ve skryté poznámce. Pokud nepolevíte, nepřestanete alespoň na co nejdelší čas užívat a neodpočinete se, nemůžete povinnosti, ani radosti, o kterých píšete, dlouhodobě zvládat. Riskujete, že se Vám život sesype, jako domek z karet. Nejde ani tak o riziko, ale o fakt, že pokud nezměníte směr, nebo neuberete z plynu, bude krach nevyhnutelný.
Možná patříte mezi ty, kteří si potřebují "namlít čumák", než se rozhoupou k pokusu o změnu. Není to nezbytné, "odrážení ode dna", lze vynechat.
Čím dříve se "začnete mít ráda" a podniknete kroky pro svou záchranu, tím méně krkolomný, nepříjemný a bolestný může proces úzdravy být. Byť jde vždy o běh na delší trať, nemusel by trvat až tak dlouho.
Chcete, abych Vám poradil, jak se v létě, při návštěvě Čech, vyhnout při plánované abstinenci spavosti, únavě a nervozitě.
Doporučuji Vám smířit se s tím, že se jim vyhnout nedá, tuto skutečnost přijmout a připravit se na ni, jak jen lze. Tělo ani psychiku nelze šálit donekonečna, svoje nároky si, spíš dříve, než později, vyberou i když s užíváním nepřestanete, natož když jim umožníte "vydechnout si".
Proto Vám doporučuji využít dobu v Čechách k obnově sil, byť tím možná zklamete blízké, protože se jim nebudete schopná věnovat tak, jak si možná představují. Věřte, pořád lepší takto, než pohled na Vás, nonstop sjetou.
Možná jste si na svoji "proměnu" zvykla a zatím Vám vyhovuje, myslet si ale, že tak budete působit i na příbuzné a přátele, kteří Vás delší dobu neviděli, by bylo, odpusťte, velmi naivní.
Pokud začnete skutečně abstinovat, pak bude postel, koupelna, lednička, záchod, pro první dny tou nejideálnější trasou. Spěte, odpočívejte, zdravě jezte a hodně pijte nealkoholické tekutiny. Doplňte vitamíny a minerály, po prvních dnech si zkuste naordinovat i příjemnou fyzickou zátěž.
Výhodnější, kromě odpočinku, pro Vás při návštěvě Čech, místo shánění místních drog, bude kontaktovat odbornou podporu a pomoc.
Neděste se, neplašte, ani stydět se nemusíte, podobné situace odborníci pomáhají řešit dnes a denně, a nejen u nás. Získáte pochopení, podporu a řadu užitečných informací. Nejlepší je si předem telefonicky domluvit termín schůzky s pracovníky zařízení, které poskytuje služby uživatelům návykových látek, i těm, kteří abstinují, snaží se o to, nebo to chtějí zkusit. Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Nesejde na tom, jestli půjde o adiktologickou ambulanci, AT poradnu, případně o kontaktní centrum, nebo podobnou službu.
Nikdo Vás nebude k ničemu přemlouvat, natož do čehokoli nutit, pracovníci služby s Vámi budou jednat s úctou a respektem. Ocení i to, že jste dokázala přijít sama.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci navrhnou konkrétní kroky, jak ji co nejlépe zvládnout, bez zbytečných chyb a útrap. Také, pokud to bude Vaším přáním, jak abstinenci udržet, případně jak minimalizovat rizika, budete li mít v úmyslu v budoucnu dál užívat.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města se budete v Čechách zdržovat, rád Vám obratem kontakty na služby v dosahu pošlu. Budete li si tak přát, nemusíme Váš další dotaz, ani odpověď zveřejnit, pošleme Vám kód, který po vložení do odkazu "Odpověď podle kódu - Kód otázky", vpravo nahoře na titulní stránce naší poradny, ukáže dotaz s odpovědí pouze a jenom Vám.
Jak kontakty u nás, podle oblasti a typu služby, můžete vyhledat i sama, se dozvíte stránkách naší poradny po rozkliknutí odkazu Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Nemám podrobnější přehled o tom, jak fungují podobné služby v Austrálii, jsem si ale jist, že dobře fungují v řadě míst. Odkazy na stránky, kde kontakty můžete najít:
Australian Drug Information Network:
http://www.adin.com.au/help-support-services
http://www.adin.com.au/
ATF - Australian Drug Foundation:
http://www.adf.org.au/
včetně společenství Anonymních narkomanů:
NA Australia:
http://na.org.au/index.php?lang=en
http://www.na.org.au/index.php?option=com_content&view=article&id=177:south-australia&catid=55&lang=en
http://www.na.org/
Vůbec nejvýhodnější pro Vás bude neodkládat konzultaci s odborníky na dobu, kdy budete Čechách, ale situaci nezávazně probrat už teď, ještě v Austrálii, a v případě potřeby se následně spojit s některou službou u nás.
Připojuji kontakt na společenství NA v Čechách:
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/kontakt/
K dotazu ve skryté poznámce, týkající se přítele: Ano, je to sice možné, ale být to tak nemusí. Příčin může být celá řada, určit je ale může pouze lékař, po odborném vyšetření. Předpokladem ke stanovení správné diagnózy a pro řešení, nebo léčbu popsaných potíží, je také to, že lékař ví o všech okolnostech, které by s potížemi mohly souviset.
Připojuji ještě odkazy týkající se užívání metamfetaminu, také k souvisejícím rizikům:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/69/pervitin-pernik-piko-pecko-parno-peri-bily-snih-ice-czecho-speed-hromady-cary-.html?warning=kill
http://dalik20.webgarden.name/menu/pervitin-historie-popis-ucinky
http://www.drogy.cz/pervitin/kap-co-je-krystalicky-metamfetamin.html
http://navykovelatky.cz/stimulacni-drogy/pervitin/
http://www.extc.cz/pervitin.html
Kdybyste se potřebovala ještě na něco doptat, kdykoli napište.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.