pervitin
certica
dobry den.Mame v rodine velky problem a nevieme ako ho riešit.Poradte mi prosim.Moj brat ma pomaly 31rokov.nema rodinu,deti,žiadne zazemie proste nič.Začalo to asi pred par rokmi ked začal z drogami neviem na čom ide ale asi pervitin je to šialene čo sa snim deje no nevieme si snim poradit,kradne rodičom veci z každej prace v ktorej bol ho vyhodili pretože nieje schopny niekde dlhšie vydržat a dodržiavat pracovnu moralku najhoršie je ako som už pisala že okrada rodičou.Otec je z toho na nervy nevieme čo snim popiera že je na drogach klame neda sa mu verit vobec nič ani jedno slovo.Bojim sa o neho mam len jedneho brata nechcem o neho prist. snažime sa mu pomoct ako sa len da ale marne. No dnes to bol uplny vrchol všetkeho ked mu mamka išla vyprat nohavice a z nich mu vypadla injekčna striekačka použivana na drogi hruza šialene neskutočne len som sa bala aby oteckovy nevyletel tlak na maximum. Stretava sa s ludmi ktoryy mu to predavaju žiadny normalny kamarat sami taky podivny ludia.Poradte prosim ako mu pomoct ja jeho jedina sestra nechcem aby umrel kvoli takemu bordelu ako su drogy. dakujem za vaš čas a vašu odpoved.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
z Vašeho popisu mám dojem, že bratr nijak zvlášť pomoc nechce, že je takhle zatím spokojený. Zdá se totiž, že i přes to všechno, co Vašim rodičům i všem okolo vyvádí, má neustále doma otevřenou náruč a plný servis. Proto ho nic nenutí, aby situaci změnil. Doma krade, ale přesto tam zřejmě bydlí, nebo minimálně se tam chodí najíst a vyprat. To je samozřejměě velmi zjednodušeně řečeno, ale snad chápete, co tím mám na mysli. V podstatě teď potřebují nejvíc pomoci Vaši rodiče, a Vy samozřejmě. Pomoci sami sobě, abyste se z toho tak říkajíc nezbláznili. V momentě, kdy se vám podaří proti bratrově chování se trochu vymezit, zjistí i n, že braní drog má nějaké nevýhody, a že asi bude muset něco změnit. Samozřejmě to nebude hned a čeká Vás ještě spousta nepříjemných chvil, ale bezmezné přijímání v této chvíli opravdu nikam nevede.
Samozřejmě každý případ je velmi individuální a nejlepší je proto konzultovat ho osobně, podrobně, v některém ze zařízení, která poskytují pomoc rodinám ohroženým drogou. Pokud byste nevěděla, kam se v okolí obrátit, napište prosím nejbližší město, ráda Vám kontakt pošlu.