sestra
Sissi
Dobrý den, ráda bych získala podrobnější informace jak pomoc své sestře. Asi bere pervitin, také má malé dítě a je na to sama. Ráda bych pomohla, ale nevím jak a čím začít. Děkuji předem za odpovězení. Hanka

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Hanko.
Je od Vás moc hezké, že máte snahu své sestře pomoci, už s ohledem na malé dítě, by bylo rozumné zavčasu začít to nějak řešit.
Neuvádíte, odkud jste. Pokud by pro Vás nebylo obtížné (stejně tak pro sestru) navštívit zařízení v Praze, můžete se obrátit na naše zařízení.
Neuvádíte, zda jste na toto téma se sestrou hovořila, pokud ano, tak jaká byla její reakce, zda je schopna a ochotna si svou situaci připustit a více jednat. Pokud zatím ne, doporučuji prostudovat základní informace pro blízké osoby zde v přiloženém odkaze níže:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Dále by bylo vhodné, abyste navštívila Poradnu pro blízké osoby a v osobním kontaktu s kolegy více a podrobněji zkonzultovala vše co je v danou chvíli třeba. Případně jak se sestrou vhodně komunikovat a tím ji třeba i lépe motivovat, aby i ona se na pomoc obrátila, pokud tomu nebude hned zcela nakloněna. Poradenské služby poskytujeme bezplatně.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/51 - Praha 1
Tel: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pokud bude sestra ochotná spolupracovat, je možnost využít programu pro závislé matky/uživatelky (jak v ambulantní formě, stejně tak pobytové). Informace v přiložených odkazech zde:
http://www.sananim.cz/denni-stacionar-%28dst%29/informace-pro-matky.html
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-%28tkk%29/lecba-matek-s-detmi/komu-je-lecba-urcena.html
Zdali jste odjinud a budete potřebovat kontakty jinde nebo se budete chtít na něco doptat, neváhejte napsat kdykoliv znovu. V případě potřeby jiného kontaktu prosím o uvedení větších měst, které máte v dobrém dosahu.
Mějte se zatím hezky, s pozdravem MK