snaha o léčbu
petra
Dobrý den, přítel (uživatel pervitinu intraven.) se rozhodl s užíváním skončit. Užíval jednou za čas, teď je to každý týden (\"víkendové tahy\"),v týdnu pak prožívá dojezdy a velmi silnou únavu a slabost.Je objednán k odborníkovi, ale až za měsíc a půl.Nyní chodí do práce,ale příliš ji nezvládá,právě kvůli velké únavě a myšlenkám na drogu. Sám se obává, že si znovu dá, nevěří sám sobě, nemá už sílu s tím něco udělat (jeho slova).Jak mu v tuto chvíli nejlépe pomoci? (Velmi prosím o jinou radu, než vyhledat odbornou pomoc- tento krok již udělal, bohužel na něj musí dlouho čekat).Děkuji, P.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Petro.
Netuším, kam se přítel objednal. Chápu, že měsíc a půl je dlouhá doba a přítel asi potřebuje vědět teď, co a jak má dělat, na co se připravit, aby lépe rozuměl tomu, co právě prožívá a uměl tak lépe v tomto náročném procesu obstát.
Uvádíte, že nemáte zájem číst o doporučení odborné pomoci, i přes to Vám zkusím doporučit obrátit se na nejbližší Kontaktní centrum pro uživatele drog (bývají skoro ve všech větších městech) a prostě si o všem co aktuálně je třeba pohovořit v osobním kontaktu. K-centra poskytují tvz. nízkoprahové služby, to znamená, že dotyčná osoba se nemusí předem objednávat a může přijít kdykoliv během provozní doby. Nepotřebuje žádné doporučení, ani se prokazovat žádným průkazem (OP, pojišťovna), tudíž může využít zcela anonymních, nezávazných a bezplatných služeb. Stejně tak můžete využít Vy stejně nezávislých a bezplatných služeb jakožto blízká osoba, doplnit si informace, poradit se jak s partnerem komunikovat, jak účinně v této situaci pomáhat.
Netuším, kde žijete, buďto se můžete podívat do databáze kontaktů zde: www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci zadat kraj, okres, město a druh (v tomto případě Kontaktní centrum).
Pokud jste z Prahy, můžete se obrátit přímo na naše Káčko, zde kontakt a další info v přiloženém odkaze níže.
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15, Praha 5
mapa
Telefon: 283 872 186
Email: kacko@sananim.cz
Provozní doba K-centra:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Lze přijít kdykoliv během provozní doby, takže můžete i dnes do 20hod.
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Další možností je další naše zařízení, které nabízí možnost ambulantní léčby. Kontakt a další informace v odkaze.
Denní stacionář SANANIM
Janovského 26, Praha 7
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Telefon: 220 803 130, 220 800 041, 605 212 175
Email: stacionar@sananim.cz
Provozní doba:
Pondělí: 8.00 - 16.00
Úterý:    8.00 - 17.00  (16.00 - 17.00 - rodič. Konzultace)
Středa:  8.00 - 16.00
Čtvrtek: 8.00 - 16.00
Pátek:    8.00 - 15.00
Pro navázání kontaktu s tímto zařízením zájemce o léčbu také nepotřebuje žádné doporučení. Nejjednodušší způsob je přijít na motivační skupinu, která se koná každé úterý a čtvrtek od 10.30 do 12.00 a na kterou se nemusí objednávat. Kolegové doporučí, jaká léčba či pomoc je nejvhodnější apod. Pro ty, kteří se rozhodnou absolvovat léčbu v denním programu stacionáře, je motivační skupina jakousi vstupní branou.  Pokud by bylo příliš těžké přijít na motivační skupinu, může si partner telefonicky domluvit individuální konzultaci a zkonzultovat vše co potřebuje. Po té se svobodně rozhodnout zda dalších služeb využije, či nikoliv.
Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Pokud se budete potřebovat na něco doptat po prostudování informací v odkazech, neváhejte znovu napsat.
Mějte se zatím hezky, s pozdravem MK