Brnění z mozku do rukou
Drei
Dobrý den, nebudem běhat kolem horke kaše, patek jsem si dal asi 0,3g pervitinu, ne lajny ale nabiral jsem si na brčko celej večer pomaličku abych nepřehanel do toho dal 3 extaze, sobotu někdy odpoledne jsem v pohodě usl pak šel na noční, tam jsem měl 2 extaze, rano šel ven dal si ještě jednu, celej den jsem byl s kamaradma, něco malo jsme i pohulily, neděli jsem z večer šel do práce a tam měl zase pervitín, asi 0,2g a 2a pul pilulky extaze jako celej večer až do rana, od ponděli rana asi od 7h do 19h jsme seděli banda a vyhulili asi 3g marihuany, večer jsem usl a byl v pohodě, rano někdy kolem 2h jsem se vzbudil pak usl v 5 a vzbudl se něco kolem 15h, když jsem šel do prace bylo vše fajn, najedl jsem se a vypil kolem toho v pohodě colu, ted rano jsem se vratil domu a chtěl usnout, v přechodu do spánku v tom momentě mi najednou jakoby něco přeskočilo v hlavě a cejtil jsem jakoby takovej proud žilama od hlavy až do rukou k prstum a cejtil jsem silnější brnění, a měl jsem špatné vidění, nikdy se mi tohle nestalo, pervitín neberu dlouho, asi třetí patek po cca 0,3g a až ted jsem měl malinko víc s tou extazi, jsem dost unavenej, necejtim nikde bolesti, ale chci se prostě vyspat ale nejde to, vždy v tom přechodu se to stane a klidně i 8x za 30s, ale když vám ted píšu a něco prostě dělam soustředím se na něco už asi 15minut tak se mi nic neděje, a jsem v pohodě, hned ale co si zase lehnu uvolním se tak to příjde a brní a brní to.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Několik dní jste do sebe s prominutím ládoval stimulující látky, není až tak neobvyklé, že nemůžete spát. Doporučuji zachovat klid, pokusit se směrovat myšlenky jinam, zbytečně se nepozorovat a rozhodně už nic nekonzumovat (a to včetně THC, alkoholu, ale i coca-coly).
Na dálku nelze úplně přesně odhadnout a také bez vyšetření lékaře, co se s Vámi skutečně děje. Zda jde o nějaký somatický problém nebo zda zaútočila psychika.
Stav, který jste popsal, není zase až tak neobvyklý. Pervitin působí anxiogenně, to znamená, že může navodit úzkost a strach bez toho, aby k tomu měla dotyčná konzumující osoba dispozice. Pokud máte nějaké problémy, prožíváte v osobním životě nepohodu, může se to pod vlivem drog tímto způsobem projevit. Ale jak uvedeno výše, těžko dělat na základě několika málo informací přes internet nějaké objektivní a především zodpovědné závěry.
To co jste ve svém příspěvku, ale i ve skryté poznámce popsal, slýcháváme od klientů podobné popisování prožívání ,,dojezdů". Mnohdy jsou tyto stavy opravdu tak silné, že daná osoba skončí v péči lékaře, protože má pocit, že nemůže dýchat, silně vnímá své srdce (tep, rytmus). Někdy se tímto vlivem silné úzkosti dostanou až do tetanické křeče (začíná brněním), která se moc nedá ovládnout vůlí i přesto, že si dotyčná osoba uvědomuje, že je tento stav přivolán úzkostí nebo jinou nepohodou. Možná je to i Váš problém, ale to opravdu nelze posoudit takto.
Pokud má konzumují osoba, úzkostné stavy ještě před tím, než začne pervitin nebo jiné psychoaktivní látky užívat, je tam pravděpodobnost nástupu o to větší. Dalšími konzumacemi tyto stavy po té sílí na intenzitě. Stavy jsou uživateli prožívány tak silně, že se bojí o svůj život. Většinou je tyto obavy dovedou díky nepříjemnému prožívání a silné obavě o život k abstinenci, protože prožitky na drogách, potažmo při odeznívání jejich účinků, jsou velmi nepříjemné. Jelikož tyto a podobné stavy je při dalších konzumacích stále pronásledují a není to nic zábavného.
Pokud by ve Vašem případě šlo o tento problém, doporučuji pervitin neužívat. S délkou abstinence by se postupně mělo vše srovnat. Ale je třeba abstinenci udržet. Při dalších konzumacích se tyto stavy většinou ihned vrací zpět.
Doplňte vitamíny, minerály, vyváženě a pravidelně se stravujte, dodržujte pitný režim (nealko), můžete zkusit pít bylinné čaje (meduňka/třezalka) působí sedativně. Pokud by se Váš stav zhoršoval, obraťte se na lékařskou pomoc. Pokud můžete někoho požádat, aby byl s Vámi a Vy nebyl sám, tak to udělejte (pokud možno někoho střízlivého, nejlépe někoho kdo drogy vůbec nebere).
V případě potřeby napište kdykoliv znovu.
Tak se držte!
S pozdravem MK