Dlouhodobé užívání pervitinu
Lukáš
Zdravím, s pervitinem mám zkušenost už od roku 2000, to jsem začal příležitostně šňupat. Zhruba po dvou letech jsem přešel na jehlu a takzvaně to rozjel. I přes to jsem se snažil chodit do zaměstnání, což bylo peklo, ale makal jsem. Začátkem r. 2014 jsem už byl na pokraji psychických sil a prostě shodou okolností jsem s tím seknul. Po cca dvou letech ta chuť si dát tam prostě občas je, hlavně před spánkem, když si vzpomenu na nájezd, tak cítím pořád stejné pocity a hlavně se nemůžu zbavit myšlenky, že kdyby byla příležitost dát si drogu spojenou se sexem, tak prostě neodmítnu. Dalo by se říct, že se na to i těším. Nedokážu se toho zbavit. Co s tím? Díky předem za odpověď.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Zdravím vás Lukáši,
to je hezké, jak píšete, že jste se zbavil užívání pervitinu "shodou okolností" po 14ti letech užívání. Rozhodně gratuluji, držte se. Dva roky abstinence jsou výborné.
Co se týče vašich myšlenek na užití pervitinu, zvláště ve spojení se sexem, jde o celkem běžný jev. Říká se mu bažení, neboli craving. Ideálně je čas, abyste se spojil s odborníky. Proces léčby závislosti na drogách má jisté fáze. Mezi nimi má nezastupitelnou roli tzv. doléčování. Tedy již v běžném životě máte možnost věnovat se takové prevenci relapsového chování, která vás v abstinenci upevní a přinese návody, jak se s chutí vyrovnávat. Tuto fázi nelze podceňovat; je nesmírně důležitá. Nepíšete, odkud jste, abych vám nejbližší zařízení, které se doléčování věnuje, mohl doporučit. V Praze jich je podobných služeb několik, řada jich je i mimo Prahu.
Podívejte se zde do adresáře: http://drogy.net/databaze-kontaktu/   - hledejte pod označením následná péče.
Kdybyste chtěl, napište, odkud jste a já vám mohu nějaké zařízení doporučit.
Je od vás vůči sobě poctivé, že si podobných myšlenek všímáte a nechcete je nechat být. Jsou opravdu značným rizikem a proto vám doporučuji program následné péče vyhledat. Uvidíte, že se vám uleví.
Ještě jednou gratuluji k abstinenci, mějte se hezky.
J.Chudomel