léčba
Bára
Můj syn je 5 let na drogách, zpočátku tráva, poslední rok pervitin. Došlo až k mému napadení. Nyní 2,5 měsíce bez drog, nástup do práce. Léčení se bojí, na psychiatrii byl přikurtován 3 dny. Lze zvládnout situaci bez léčby?

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Báro.
Nelze to zodpovědně posoudit dle několika mála informací přes net bez znalosti celkové situace.
Někteří jedinci to bez léčby zvládnou. Je jich ale v porovnání mnohem méně, než těch, kterým se dlouhodobá abstinence nepodaří bez léčby udržet. S léčbou je vždy mnohem větší šance na úspěch, pokud má mít vysazení dlouhodobý lépe trvalý charakter. Na drogy se váže i psychický návyk a s tím je třeba systematicky pracovat, aby dotyčná osoba věděla jaké spouštěcí mechanismy v sobě má, jakým situacím předcházet, vyhýbat se jim, jak pracovat s chutěmi na další užití atd. Je toho hodně co se léčící osoby postupně učí a osvojují. Jelikož jde o dost podstatné změny vzorců chování, tak terapeutická podpora je zkrátka třeba.
Pěl let na drogách je poměrně dost, také jste uvedla dost dramatické momenty (napadení, kurtování), dle mého názoru by byla léčba na místě.
Pokud byste si o všem chtěla více pohovořit v osobním kontaktu a poradit co a jak dál, můžeme Vám poslat kontakty, postačí uvést, o jaká město by šlo.
Mějte se zatím hezky, v případě potřeby napište.
S pozdravem MK