Guarana + Extaze
Smajlik
Dobry den, prosim muzete mi rict, jaky vliv ma kombinace Extaze a Guarany pro organismus??? Myslim tim, jestli je tato kombinace pro telo nebezpecna, jako napriklad kombinace Extaze a antidepresiv???? Predem dekuji za odpoved.

Odpověděl:
Pokud je mi známo, účinnou látkou v Guaraně je kofein. Kofein patří mezi stimulancia a v kombinaci s extázi bude fungovat tak, že posílí stimulační účinky MDMA. To znamená, že posílí nejen psychostimulační účinek, ale především i stimulační účinky na kardiovaskulární aparát (srdce a cévy), takže může vést ke zvýrazněnému zvýšení tepové frekvence a krevního tlaku oproti MDMA samotné. Z toho vyplývají i rizika, mezi kterými ty nejpravděpodobnější by asi například mohla být poruchy srdečního rytmu, infarkt myokardu a cévní mozkové příhody (nicméně tyto komplikace jsou relativně vzácné po užití MDMA), z těch ostatních eventuelně toxická psychóza. Rozhodně nebezpečnost antidepresiv ze skupiny inhibitorů monoaminooxidáz (IMAO) je v kombinaci s MDMA podstatně významnější. Nicméně to neznamená, že užití extáze je bez rizik a stejně tak její kombinace s jinými stimulancii včetně kofeinu. Takže je na vás, jak se s vědomím těchto rizik zachováte.