zjištění drogy
Lze tak jako alkohol dechovou zkouškou zjistit podobně jednoduše i nějakou jinou drogu? Nebo v případě podezření musím s dítětem na odběr krve a pod? Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, přítomnost drog v organismu se zjišťuje nejčastěji z moči. Existují testy na jednotlivé drogy a pak i multi-test na několik drog současně. Testy se provádějí v toxikologické laboratoři. Jednodušší variantou je koupit je v lékárně. Ne ve všech je mají, měli by vám ale minimálně doporučit, kam se obrátit. Myslím si ale, že hlavní problém s testováním drog není v tom, kde testy sehnat a jak jsou složité. Jde spíš o to, celou situaci dobře rozmyslet a ošetřit tak, aby nezpůsobila víc škody než užitku. Tím, že svému dítěti budete dělat testy na drogy, můžete narušit důvěru a komunikaci mezi vámi. Je vždycky dobré si o situaci předem promluvit a vysvětlit si vzájemně svůj pohled na věc, tak aby vaše dítě chápalo, proč k tomuto kroku přistupujete.