Únava
Labyrinth
Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat, zda je možné, aby byl člověk neustále unavený i rok po abstinenci tvrdých drog. Známý užíval 9 let pervitin, nyní je rok čistý, ale přesto už odpoledne nemá energii, v osm večer už většinou spí. Krevní testy má v pořádku, nijak nemocný není.
Děkuji za odpověď.
Katka

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Katko.
Je to možné. Když vezmeme v potaz, že kamarád je somaticky v pořádku a není tady tedy riziko například zvýšených jaterních testů (což nebývá neobvyklé), může být abstinence pro něj tak náročná po psychické stránce, že může být unaven. Přece jenom nachází se v náročném procesu.
Dále pak, pokud je zvýšený výdej energie dosažený nějakým nepřirozeným způsobem, ať už je dosažený čímkoliv, vždy se to nějak dále projeví v reakci organismu, být devět let na stimulantech je opravdu poměrně dlouhá doba.
Je kamarád v kontaktu s nějakou odbornou pomocí? Pokud ne, můžeme mu doporučit nějaké kontakty, třeba by to pro něj nemuselo být tak náročné.
Když tak napište, kde žije (větší města) a pokusíme se něco vymyslet.
S pozdravem MK