Dcéra sa odsťahovala k feťákovy o 21rokov staršiemu
Bezradná
Naša dcéra je závislá na perv.a momentálne sa odsťahovala k človeku čo je môj rovesník 17 rokov má odsedené vo vezení.Je narkoman a alkoholik ,dcéru aj zmlátil zopár krát ,chodia spolu kradnúť žijú v dome -bez kúrenia teplej vody v hroznom neporiadku ,čo ma trápi je -že aj keď od neho odíde a príde domov nikdy bez neho nevydrží 3dni a ujde za ním .Doma má všetko čo potrebuje .Myslíte že tie drogy až tak dokážu zaslepiť človeka ? Je mladá, pekná tak čo to nevidí ja som toho človeka videla len raz ,ide s neho strach úplný horor. Chudý strhaný holohlavý no ja by som sa ho bála stretnúť na ulici .Ako jej mám otvoriť oči ona predáva všetko čo má cenu a stará sa o neho -čo je chorá ?A ešte že chcú mať dieťa .Asi ma chce utrápiť .Moja taktika je nechať ju hladovať a mrznuť žiadne peniaze nič!A keď sa uvedomí liečenie .Alebo práca .Je to rozumné ?Ďakujem za radu .A ešte -vždy som jej naletela doteraz že s ním skončila a ona len veci pobalila nové na predaj pospala ,pojedla a zdrhla za ním .Ako zistím že už to myslí vážne ?

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Chápu Vaše trápení a pocity bezmoci. Ptáte se, jestli drogy mohou člověka zaslepit, ano, mohou. Závislost dokáže člověka změnit. K tomu, aby dcera dala do pořádku, potřebuje léčbu. A léčba, aby měla smysl a efekt, vyžaduje vlastní vůli a ochotu vyvíjet úsilí směrem k pozitivním změnám. Vždy jde o běh na delší trať.
Ptáte se, jak poznáte, až bude dcera myslet vážně, že chce žít bez drog. Jedině tím, že začne sama kroky ke své úzdravě podnikat.
Správně děláte, že dceru nepodporujete, byť je to těžké. Nabídněte jí podporu a pomoc, podmíněnou tím, že nastoupí do léčby a setrvá v ní.
Neznám podrobnosti o situaci, ani netuším, jak fungovaly, a fungují Vaše vztahy. Nepředpokládám, že se Vám podaří dceru přemluvit. Můžete jí nabídnout kontakty na služby a zařízení v dosahu, kde jí odborníci pomohou, až bude mít zájem.
Beznaději nepropadejte, naděje umírá poslední. Doporučuji Vám vyhledat odbornou pomoc, tedy kontaktovat pracovníky služby, zařízení, které se zabývá drogovou problematikou a pracuje s rodinnými příslušníky a blízkými uživatelů drog.
Nejlépe je si předem telefonicky domluvit termín schůzky. Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací Vám odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, jak s dcerou komunikovat, zároveň jakým chybám se máte vyhnout. Dostanete podporu, pomoc a informace, abyste dokázala včas správně reagovat, ustála náročné situaci, zůstala pevná v kramflecích a nezačala se hroutit. Těžko se pomáhá někomu dalšímu, pokud nedokáži pomoci sobě. Potřebujete žít svůj vlastní život, ne život někoho dalšího, plánovat a věnovat se aktivitám, které Vám přínáší radost.
Nepíšete, jestli jste na problémy sama, nebo jestli máte někoho blízkého, kdo Vás dokáže podpořit. Tím spíš službu vyhledejte.
Bez motivace dcery jsou její šance na úzdravu malé. Co je však velmi důležité, odborníci Vás při konzultaci seznámí s možnostmi, jak můžete její motivaci k pozitivním změnám a léčbě podpořit.
Připojuji odkazy s kontakty na služby a zařízení na Slovensku:
http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
Kontakty a mnoho dalšího najdete především na slovenském serveru Drogový informačný portál:
http://www.infodrogy.sk/
http://www.infodrogy.sk/index.cfm?module=lomtec&page=ZoneSearch&CategoryID=438
Přeji Vám i dceři hodně štěstí, kdykoli napište,
Amrit Sen.