pervitin - abstinence
ToJeFuk
Dobry den. Pervitin jsem zacal brat od 15ti let do svych 20let. Abstinuji zatim 12dni, ale jsem odhodlany s drogou prestat. Nikdy pred tim jsem nebyl a ani nechtel. 2roky jsem snupal, a 3 roky aplikoval injekcni strikackou. Abstinuji 12 dni, a mam strasne poruchy spanku. Da mi zabrat nez usnu i pres to ze jsem unaveny, a kdyz konecne usnu tak maximalne na 4hodiny, po kterych se opet vzbudim a zas mi da klidne dve hodiny zabrat usnout. A takhle je to kazdy den kazdy vecer. Chci se zeptat jake jsou vlastne nasledky pri skonceni uzivani drogy, co se deje pri abstinenci. Obcas mam divne stavy. Ale se spankem je to nejhorsi. A psychiku taktez nemam nejlepsi. Kazdy den cvicim beham a posilu, jsem odhodlany prestat a vzdy, kvuli sve rodine o kterou jsem malem kvuli sve hlouposti prisel. Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Gratuluji k rozhodnutí a k 12ti dnům - to je skvělé.
Co se týče vysazení pervitinu, příjemný stav to není, ale nehrozí abstinenční syndrom v podobě jako například u heroinu (tak jak to je známo z filmů). Pervitin je stimulující látka, organismus je jeho konzumací nadmíru nepřirozeně vybuzen, po vysazení tedy následuje silná únava, až vyčerpanost. Je zapotřebí doplnit vitaminy, minerály, dodržovat pitný režim a vyváženě jíst. Nechat organismus dostatečně odpočinout. Po psychické stránce můžete očekávat rozlady nálad, emoční propad, neklid, nervozitu, úzkost. Můžete zkusit pít bylinné čaje (meduňka, třezalka) působí sedativně. Pervitin je látkou, na kterou vzniká především silná psychická závislost, tudíž se dá předpokládat, že se budou průběžně po vysazení dostavovat ,,chutě" na další užití v různých intenzitách a frekvencích. Je třeba s nimi počítat, nezaleknout se, vydržet je a nechat odeznít.
Pokud byste si chtěl dojít o svém braní, potažmo vysazení popovídat (což bych doporučovala), můžete se obrátit na nejbližší Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog.
K-centra nabízí poradenské služby bezplatně, nezávazně, lze přijít kdykoliv během provozní doby bez objednání a není třeba se něčím prokazovat, můžete tedy služeb využít zcela anonymně.
Neuvedl jste, kde žijete, tudíž nevím kam Vás případně nasměrovat a jestli Vy sám víte, kam případně pro pomoc obrátit. Pokud nevíte, můžete napsat znovu a uvést, jaká města máte poblíž, kontakty Vám rádi vyhledáme. Nebo se sám můžete podívat zde: www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci zadat okres, město a druh (Kontaktní centrum).
V případě, že žijete v Praze, můžete se obrátit přímo na naše K-centrum, které spadá pod stejnou organizaci jako tato poradna, kam jste napsal. Viz kontakt:
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15
Praha 5
mapa
Telefon: 283 872 186
Email: kacko@sananim.cz
Provozní doba K-centra:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Lze přijít kdykoliv během provozní doby (takže můžete i dnes do 20hod).
Podrobněji se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Budu ráda, když dáte vědět, jak to s Vámi dál vypadá. V případě potřeby napište kdykoliv znovu.
Tak se držte!
S pozdravem MK