Dcera
Květinka
Dobrý den,
Již jsem na tuhle stránku psala, kvůli dceři, která je závisla na pervitinu.
Chtěla by jsem poděkovat p.Markétě Kordové. Dcera Týnka nemluvila tak pozitivně o nikým jiným a ani o sezení v zadní části kavárny. Kam byla jednou a má domluvenou další schůzku.
Dcera nikdy a nikoho neposlouchala a já už měla obavy že veškerá snaha jí pomoc půjde vniveč.
Je pravdou, že s Týnkou je to teď poněkud složité-výkyvy nálad, neustály boj s imunitou, neboť je neustále nemocná včetně problému s pletí atd.
Ale teď jsi troufám říct, že poznávám svou dceru. Pokud vydrží abstinenci tak mi nevadí její výkyvy nálad.
Akorát netuším co Týnka prožívá.
Myslím,že teď na ní dopaďá veškere vnitřní bolesti a rány, kterým nedala prostor a čas na zhojení.
Chtěla by jsem se zeptat jak jí můžu být jako rodič oporou iniž by to brala jako kontrolu, nebo buzeraci.???
Teď bude ještě nějakou dobu v ČR.
Zastavila ji managerka činost kvůli drogám.
Dcera lítá po nocích venku, ale na domluvený čas kdy příjde domů. Tak příjde v pořádku.
Akorát mě trochu znepokojuje zájem o jakýsi efedrin. Dcera říká, že je to dobré na hubnutí. I když dcera to vůbec nepotřebuje vzhledem k tomu že váži 48,8 kg. Nevím veškeré informace efedrinu co měla v notebooku tak už nemá a papírky byly vyhozeny.
Dcera na mě působí dojme, že ovládá chutě, mám pocit že jí to kolikrát hodně zmáhá. A memluvím o tom že kouřila cca 15-20 cigaret denně. Těd už vykouří 40 denně. Mám strach, že Týna něco v sobě dusí a nechce mi nic říct, jako kdyby něco řešila a já to neměla vůbec nikdy vědět. Mám jen o ní velikou starost.
Děkuji za odpověd.
S přánim pěkného dne.
PS. Kde mám mít jistotu že Týnka si nezačne znovu brát pervitin formou nitrožilně. Každý den se probouzím se strachem kdy najdu dcerou opět s jehlou v ruce a úplně mimo. Je normální její celkový zdravotní stav???

Odpověděl: Markéta Kordová
Opět Vás zdravím.
Děkuji za zpětnou vazbu, ta vždy potěší. Musím, ale připomenout, že tato internetová forma pomoci není úplně vždy tak účinná a hodnotná jako osobní kontakt. Takže je dobře, že dcera navštěvuje i kolegy v Poradně (doporučuji osobní kontakt udržovat i nadále) a možná zvážit i intenzivnější formu ambulantní léčby.
Stejně tak můžete těchto služeb využívat i Vy v osobním kontaktu se lépe, více a podrobněji poradit jak s dcerou vhodně komunikovat, jak ji účinně pomáhat.  Touto formou přes internet nejsme schopni více, než podat základní obecné informace. Takže pokud jste to ještě neudělala, doporučuji, abyste se na kolegy z Poradny obrátila i Vy.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM
Školská 30, Praha 1
mapa
Telefon:  284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Efedrin je stimulující látka, která se sice v běžném lékařství používá (např. při léčbě nízkého tlaku, astmatu, narkolepsii/při chorobné spavosti, při léčbě horních cest dýchacích atd.), ale také se dá zneužít, například se z něho vyrábí pervitin. Takže pokud se dcera snaží abstinovat od pervitinu, bylo by na místě, aby se vyhnula všem podobným stimulačním látkám.
Chápu, že váha je pro modeling důležitá, ale je nutno vždy zvážit, za jakou cenu. Jakékoliv razantní snižování váhy nepřirozeným způsobem má vždy neblahý vliv na celkový stav organismu (včetně psychiky).  Uvádíte, že dcera má sníženou imunitu atd., bylo by vhodné, pokud to s abstinencí myslí vážně, aby se vyvarovala všech stimulujících látek, nechala organismus včetně psychiky dostatečně odpočinout, doplňovala vitamíny a minerály, vyváženě a pravidelně se stravovala. Jinak z toho není cesty ven. I na zneužívání samotného efedrinu se váže plno nemalých problémů s rizikem závislosti.
Jestli je její zdravotní stav normální já bohužel neumím posoudit. Za prvé nejsem lékař, za druhé to bez osobního kontaktu ani nelze objektivně a především zodpovědně vyhodnotit. To by mohl pouze lékař na základě vyšetření.
Jak jsem uváděla výše, doporučuji, obrátit se na Poradnu pro rodiče.
Mějte se zatím hezky, přeji oběma dostatek sil!
S pozdravem MK