pervitin
Anonymka
Dobrý den, jsem s přítelem rok a půl, do vztahu jsem šla již s tím, že sem věděla, že si kdysi píchal pervitin, prý byl závislý dva roky, dostal se z toho sám a nyní je čtyři roky čistý. Ale nedávno se přiznal, že to není uplně pravda, že přestal kvůli mě. Předtím si prý dával jen občas jednou měsíčně do nosu, že už závislý není.
Nevím, jestli mu mám věřit, že už tedy rok a půl nebere, mám o něj strach, sama to nepoznám. Myslím, že sám to nezvládne, nechci aby do toho zase spadl. Když jsem se zmínila o nějaké poradně, tak prý to může zkusit, ale jen kvůli mě. Akorát se bojím, aby alespon v poradně mluvil pravdu. Co by sme tedy měli ted dělat? Vůbec nevím na koho se obrátit a jak vůbec postupovat.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Pokud partnerovo rozhodnutí navštívit nějaké zařízení bude trvat i nadále, může se obrátit na naše ambulantní zařízení (kontakt níže) a v osobním kontaktu se více informovat o možnostech, které by případně mohl využívat. Vstupem do zařízení se nijak a ničím nezavazuje, může se prostě jenom přijít poradit a pak se svobodně rozhodnout co a jak dál. Nepotřebuje žádné doporučení. Stačí, když přijde na předem dohodnutou konzultaci (objednat se může na uvedených číslech).
Další možností je přijít rovnou na tvz. ,,motivační skupinu", která je v tomto zařízení každé úterý a čtvrtek od 10,30 do 12,00 hod. (info viz odkaz http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/prijem-klientu.html).
Denní stacionář, SANANIM
Janovského 26, Praha 7
Tel : 220 803 130, 220 800 041, 605 212 175
Email : stacionář@sananim.cz
Kontaktní osoba : PHDr. Preslová Ilona
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Zde nabízím odkaz na webové stránky, na kterých najdete další potřebné informace: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-%28dst%29.html
Kdyby si to partner rozmyslel, nebo jste měla pocit, že i Vy potřebujete ledacos probrat, doplnit si informace, poradit se jak vhodně komunikovat, motivovat, ale také získávat podporu, můžete využít Poradnu pro partnery. To bych s ohledem na skutečnost, že vztah se závislou osobou není úplně jednoduchý, doporučovala.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Školská 30, Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Provozní doba - pracovní dny od 9h do 19h (je nezbytné se objednat předem). Služby jsou poskytovány zcela bezplatně. Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy (zadní část).
Více informací zde:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html.
Zde přikládám odkaz se základními informacemi pro blízké osoby, můžete se na to podívat:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Kdyby něco nebylo jasné, měla jste Vy nebo přítel nějaké doplňující dotazy, neváhejte napsat.
Přeji příteli dostatek sil, Vám také.
S pozdravem MK