alkohol
Jana
Dobrý den, je mi 25 let momentálně mám dostudovanou VŠ a delší dobu se potýkám s problémovým pitím alkoholu. Neplánovaně jsem na počátku dubna otěhotněla. O těhotenství jsem se dozvěděla až po několika týdnech v té době jsem tedy pila dál. Po té jsem se snažila alkohol omezit. Vlivem osobních problémů jsem však v posledních týdnech do toho spadla naplno. Jaká je pravděpodobnost porušení dítěte, je vůbec nějaká naděje počít zdravé dítě? A jaké budou následky...

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Jano.
Chápu Vaše obavy. Do jaké míry je plod nebo není nějak poškozen, bohužel, nelze tímto způsobem přes internet zodpovědně posoudit. Je mi to líto, ale obávám se, že s tím Vám asi moc nepomůžeme.
Bylo by na místě vše, o čem jste zde napsala (i skrytá poznámka) zkonzultovat se specializovaným lékařem. Protože jedině lékař na základě kompletních informací a vyšetření, může objektivně posoudit Vás stav. Je, ale potřeba, aby věděl o všem, o čem jste napsala.
Uvádíte, že jste znovu do toho spadla. Bylo by rozumné, abyste se obrátila na nějaké odborné zařízení specializující se na problematiku závislostí na alkoholu a tam v osobním kontaktu více a podrobněji probrala celou Vaši současnou situaci. Možná se Vám pak bude lépe rozhodovat co a jak dál. Měla byste tak více prostoru zkonzultovat vše kolem zneužívání alkoholu, situaci kolem těhotenství, jak na toto reaguje potencionální otec a vůbec vše co je v danou chvíli opravdu důležité.
Doporučuji to neodkládat. Pokud nevíte, kam si u Vás můžete zajít, napište znovu a uveďte, jaká města máte v dobré dopravní dostupnosti -pokusíme se Vás někam nasměrovat. Nebo se sama můžete podívat do databáze kontaktů zde: www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci zadat okres, kraj, město a druh služby (v tomto případě AT ambulance).
Mějte se zatím hezky, přeji dostatek sil ke všemu, co budete potřebovat. V případě potřeby napište kdykoliv znovu.
Tak se držte!
S pozdravem MK