Určení drogy
Karel
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat zda nevíte, co by to mohlo být za drogu, jedná se o malé bezbarvé ploché šupinky, velikost do 4mm, šupinky mají oválný tvar.
děkuji za radu

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz.
Bohužel je velmi těžké jen dle popisu bez vizuální prohlídky určit, byť i přibližně, o co by se mohlo jednat. Některé látky dokonce krystalují v různých krystalických formách, které mohou být od sebe velmi odlišné přesto, že obsahují stejnou látku, resp. látku se stejnou chemickou strukturou. Nejspolehlivější je samozřejmě chemický rozbor, který přesně určí, co vzorek obsahuje, není to však úplně levná záležitost. Cena takové analýzy je mezi 2000-3000 Kč, ale po té si můžete být jistý co to konkrétně je za látku. Takovou analýzu jsou schopni provést např. v Toxikologické laboratoři, 1.LF UK a VFN v Praze, Ke Karlovu 2, Praha 2. Telefonní číslo do laboratoře je 224911267, je potřeba, abyste se nejprve telefonicky domluvil.
Další možností je projekt Kliniky adiktologie, 1.LF UK a VFN v Praze - www.party-trend.cz, kde bylo možné testování zdarma v rámci výzkumu nových syntetických drog. Na výše zmiňované internetové adrese naleznete veškeré potřebné informace, ale upřímně nevím, jestli je ještě tento projekt v provozu. Zkuste to...
Stačí to takto?
S pozdravem
Zbyněk Oktábec