LSD
Monika
Mám trochu psychický obtíže, ne takový, který by vypadaly na nějakou diagnozu, ale takový, že nevim, co se sebou a tak a který asi budou ještě souviset s věkem. Je mi 17. No ale chtěla bych zkusit nějaký halucinogen, jako prostředek ke svýmu já, k sebepoznání, k tomu, aby mi to ukázalo cestu. Proč se udává, že LSD je nebezpečné právě pro lidi s obtížemi, když je tu možnost introspekce, která mi připadá léčebná? Těmi obtížemi nemyslím nějaké vážné onemocnění. Jaký je Váš názor na holotropní dýchání, hypnózu, hlubinné psych. směry apod.? Děkuji. Jinak jestli se Vám zdá můj dotaz naivní, tak mám zkušenost (víkendovou) z P,E, trávou.

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte co - LSD je látka s poměrně razantním efektem. Introspekce (dá-li se tomu u LSD tak říkat) může být tak razantní, že vás dovede do blázince. Mám dojem, že naše psychika před námi spoustu věcí schovává a ví dobře proč. Pokud tyhle dveře násilím otevřeme - dosti často se stává, že si s tím neporadíme. Dle mého názoru by bylo vhodnější řešit tuhle touhu nějakým bezpečnějším spůsobem. To co naznačujete (holotropní dýchání, ev. psychoterapie) je rozhodně moudřejší. Vzhledem k tomu, že jsem sám něco podobného ve svém životě řešil tak myslím že vím o čem mluvím. Mám dojem, že cesta kterou jsem volil byla sice pomalá, zato ale celkem dobrá a pevná. A ti, kteří dorazili po pokusu o introspekci s LSD většinou měli v hlavě zmatek, který se obtížně rovnal a nakonec žádné zvláštní introspekce nedosáhli.
Jen na okraj - pokud máte zkušenosti s THC a chtěla byste to srovnat s LSD - tak se to má asi jako luk a šíp k atomové bombě. A pravděpodobnost že se to povede, zahlédnete samu podstatu života a bude z vás guru je asi tak 1:1000000. Zato pravděpodobnost, že z vás bude přinejmenším divnej pavouk, nebo chcete-li někdo s poměrně vážnými psychickými problémy je tak 1:100.
Existuje přísloví - dobrá cesta se staví kámen po kameni. S LSD se pokušíte udělat asfaltku jako na Sibiři. Je sice rychle hotová, ale stojí na sněhu a blátě a nestojí za nic. Přemýšlejte o tom. Kdybyste chtěla si o tom promluvit a nebo se ještě něco zeptat - klidně se ozvěte. :-)