Jak?
janca
Ahoj sem 15 holka a mam 17 brachu kterej bere uz 2 roky drogy.Dozvedela sem se to pred tydnem a chtela bych mu moc pomoc ale zaroven nechci aby se to dozvedeli rodice.vzdycky kdyz mu nabidnu ze za nekym dojdem tak mi rekne ze to ma pod kontrolou ale ja vim ze nema.Co mam delat?jit za rodicema ale to by mi bracha nikdy neodpustil nebo ho mam nechat na pokoji at si dela co chce?jenze to ho mam natolik rada ze to neudelam.pomocte nebo poradte prosim

Odpověděl: Bára Orlíková
Víte, tahle situace je opravdu složitá a žádné řešení není ideální. Je jasné, že je toho na vás víc, než by mělo být a jste na to dost sama. Mrzuté je, že moc možností není a zázračné rady bohužel nejsou. Tvářit se, že se nic neděje, o ničem nevíte a bratra v tom nechat, je jedna možnost, ale tím se samozřejmě nic nevyřeší. Pokud bratr není ochoten nikam z odborníky jít, asi ho nedonutíte, zvlášť jestli má dojem, že má drogy pod kontrolou a nechce s nimi přestat, ale pokud by se vám to podařilo, možná by mu konzultace s někým z profesionálů pomohla si ledacos uvědomit. Můžete se zkusit s někým sama poradit osobně o téhle situaci, i když to doporučuju spíš rodičům, kteří zjistí, že jejich dítě bere drogy a vy jste v trochu jiné situaci, ale třeba byste pak na něco přišla. A tomu, zda to říct či neříct rodičům. Je to dost složité rozhodnutí, ale pokud by to rodiče věděli, tak další rozhodování nebude zůstávat takhle na vás, ale bratr bude muset situaci s rodiči řešit. Navíc, mám pocit, že pokud bratr bere drogy (nevím sice jaké) dva roky, tak si myslím, že ani rodičům nemohlo uniknout, že se s ním něco děje a vyjde to při nejbližším průšvihu stejně najevo. Tím, že to budete před rodiči skrývat, mu taky asi moc nepomůžete. Můžete mu dát prostor pro to, aby to rodičům řekl sám, nebo jim to řeknete vy. Moc jsem vám asi nepomohla, ale fakt je, že takhle toho moc asi nevyřešíme, když mám o vás tak málo informací. Hlavně na sebe buďte opatrná a nenechte se zatáhnout bratrem do jakýchkoli experimentů s drogami, člověk do toho snadno sklouzne, když chce druhému pomoct. Napište mi aspoň odkud jste, abych vám mohla poskytnout kontakty na kolegy, na které se vy, bratr, rodiče nebo všichni společně můžete případně obrátit. Držím vám palce, ať se tahle tíživá situace v dohlednu pohne. Kdykoli pište znovu.