prosím poraďte
mamča
Můj téměř 18-ti letý syn se mi v poslední době jeví, jako že bere nějaké drogy. Je ochoten si na zkoušku nechat anonymně odebrat krev. Kam má zajít? Bydflíme v Brně-Řečkovicích. Děkuji za brzkou zprávu.

Odpověděl: Bára Orlíková
Nevím, z jakých důvodů máte podezření, že syn bere drogy. Možná by bylo lepší, než přistoupíte k testování na přítomnost drog, přemýšlet nad tím, jak byste s informací, kterou byste tím získala, naložila. Mám pocit, že by možná nebylo od věci se předtím poradit s někým z odborníků na drogovou problematiku, jednak by vám asi pomohlo si ujasnit, jak postupovat a poradili by vám určitě i ohledně testů. V Brně je možné se obrátit třeba na Kontaktní centrum Drug Azyl, Vídeňská 3, 639 00 Brno, tel: 543 249 343, e-mail : drugazyl@iol.cz. Když byste chtěla vědět ještě něco dalšího, tak znovu napište. P.S. Testy na drogy se také dělají obvykle z odebraného vzorku moči, může je udělat po domluvě praktický lékař ve spolupráci s toxikologickou laboratoří nebo toxikologické pracoviště přímo, také existují tzv. testovací destičky, které se dají koupit v některých lékárnách (musíte ale vědět, na kteoru drogu chcete testovat, a podle toho test zakoupit, jeden stojí kolem sto korun)