piko opět na scéně
přítelkyně
Dobrý den pane Minaříku. Už je to skoro rok co jsem Vám často psala, protože jsem si nevěděla rady už tenkrát s ex přítelem (29) , který 5 let šňupal piko. Jen pro připomenutí. Celých 5 let jsem o tom neměla ani tušení a přišla jsem na to až když to přestal zvládat. Odstěhoval se, dva měsíce poté nastoupil na detox do Brna a poté do Opavy na léčení, kde byl dva měsíce - tedy o měsíc méně. Na žádné doléčování nedocházel, ale okamžitě si našel práci. Mezi námi se vytvořil velmi zvláštní vztah, který vlastně trvá dodnes. I přesto, že už spolu nežijeme a vlastně spolu nejsme, každý den si voláme a dvakrát do týdne se vidíme. Máme se pořád strašně rádi, ale drogy nám stojí v cestě stále (kdyby nebral, uritě bychom spolu byli dodnes). Jsem si jistá, že celou dobu (skoro rok) po léčbě občas bere, ale nějak to prostě zvládá. Chodí do práce, je na něj spolehnutí a kdyby zase tolik nezhubl a kdybych nevěděla, že občas do práce přijede "rovnou" a celou noc tedy nespí, myslela bych si, že je všechno v pořádku. Nemám snad ani žádný dotaz, snad jen povzdech. Rok byl málo na to abych se od něj odpoutala, ale začínám s tím tak nějak počítat... že je to prostě feťák (i když zároveň nejlepší a nejhodnější člověk v mém životě) a je to jen otázka času, kdy do toho opět spadne tak, že to zvládat přestane. Jinak zdravím a mějte se moc fajn...

Odpověděl: Jakub Minařík
Trochu nevím co vlastně odpovědět. Tak nějak rozumím tomu, že váš vztah je (a byl) dost silný na to aby jej nešlo jen tak šmahem ukončit. Na druhé tsraně mi běží hlavou rizka i třeba to že pro bývalého partnera můžete být důvodem proč se ještě drží na nohou. Asi je to v tuhle chvíli jeho rozhodnutí a vy jej můžete ovlivnit jen tak, že by měl vědět, že o tom víte, resp. že jste si všimla. Taky by asi měl vědět, že se do léčby může vrátit. Ale tak nějak mám dojem, že oboje ví. A mám dojem že i vy v sobě nacházíte tak nějak sílu se odpoutat. A odpoutejte se.
P.s. Omlouvám se za pozdní odpověď, ale bylo toho nějak hodně. Myslím klientů - jak těch reálných, tak těch internetových.