Jde to?
Dupalka
Dobry den, chci se zeptat zda je mozne, kdyz dam nekomu test na pervitin z moci dle meho podezreni, aby ho nejak oblbl? Vysel negativne -dve carky, ale jedna je takova min viditelna? Je mozne aby ho proste nejak obesel?
Predem dekuji za odppved.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
první věcí, kterou je potřeba zdůraznit, je fakt, že papírkové testy jsou krajně nespolehlivé a jejich výsledky lze brát pouze jako velice hrubě orientační. Nikdy nelze brát jejich výsledky jako neměnný fakt. U tohoto typu testu (papírkové testy) je také daleko vyšší pravděpodobnost falešně pozitivních i falešně negativních výsledků než u testů laboratorních.
K tomu, jestli lze obelhat testy, pak samozřejmě lze a to tím spíše, čím je test méně fundovaný, ale v laboratoři to je možné celkem bez problémů odhalit. Laboratorní testování pomocí specifických chromatografických metod v podstatě nelze obejít (tedy samozřejmě pokud se např. uživateli nepovede vyměnit vzorek za negativní atd.)...
Nevím na jakém základě podezření máte, ale testování jen na základě laického podezření, může velmi nešťastně uzavřít další spolupráci Vás s potenciálním uživatelem (nebo experimentátorem) a zvláště pokud se jedná o rodinného příslušníka nebo přítele apod. Na testování je potřeba nahlížet jako na dvojsečný nástroj, který dle mého názoru může pomoci, ale také velmi ublížit...
Stačí to takto? Pokud budete potřebovat, neváhejte posalt další dotaz.
S pozdravem
Zbyněk Oktábec