schizof.
jola
Chtěla sem se zeptat dlouhodobě užívám piko, a už několikrát sem měla dost silnou stíhu se stále se zkracujícími intervaly. Otázka zní, zda stíhy mohou zanechávat stopy v mozku? u nás v místě bydliště, je chráněný bydlení pro duševně nemocný, jak je možný, že když třeba zrovna nemaj nějakou schizofrenní ataku, že to přesto na nich je vidět? Víte asi co myslim,Je to nějakej defekt? Můžete to nějak specifikovat? Tím nemyslim, že mám obavu, že by se to stalo mě, jen mě zajímá, co to je...

Odpověděl: Jakub Minařík
Možná byste o té obavě měla uvažovat. Psychotické ataky mohou zanechávat určitý defekt a platí to i pro ataky toxické (slangově zvané stíhy). To že se doba mezi atakami zkracují je celkem logické - ona jakmile se cesta ke stíze prošlápne - tak už to jde mnohem snadněji.
K tomu úplnému začátku vašeho dotazu - nevím jestli by to byli zrovna stopy v mozku, ale trvalé poškození - které odpovídá přibližně tomu, co popisujete jako defekt - může po dlouhodobém abusu pervitinu a několika těžších stíhách klidně nastat a taky jsem to už párkrát viděl. A nemusíte mít k tomu žádnou zvláštní disposici. :-(