8tt
Niky
Dobrý den, chci se zeptat, zda-li ohrozí před 14 dny užitá půlka extáze a před dvěma dny joint plod v 8tt. Neberu drogy pravidelně, marihuanu jsem si dala trochu po dlouhé době a extázi si dám jen na párty, na které chodím taky velmi málo. Dozvěděla jsem se o těhotenství až dnes, mimi bylo neplánované. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravám Vás Niky.
Je dobře, že píšete a obstaráváte si tak informace.
Zdali jsem to správně pochopila, jste občasnou uživatelkou drog, užila jste v poslední době extázi a kouřila jste marihuanu a po té jste zjistila, že jste těhotná (?).
Tak samozřejmě Vám nemůžeme slíbit, že miminko bude zcela v pořádku, to nejde slíbit nikdy nikomu i kdyby žádné drogy neužil. Také to nejde poznat na dálku přes internet a bez různých speciálních vyšetření specializovaným lékařem, tedy gynekologem.
Každopádně teď, když o už těhotenství víte, byste měla dodržovat zdravý životní styl se vším všudy. To znamená nekonzumovat alkohol, ani žádné drogy (včetně THC), nekouřit, dodržovat životosprávu, doplňovat vitaminy a minerály, nepřepínat se, celkově být na sebe opatrná, zbytečně se nestresovat. Jaký bude další vývoj miminka, záleží také na Vás a na Vašem dalším životním stylu.
Netuším, do jaké míry Vám drogy zasahovali do života a zda celková abstinence nebude pro Vás obtížná. Zdali byste v tomto směru potřebovala pomoci, tak napište. Pokud byste měla zájem o osobní konzultaci (což bych doporučovala), možná se Vám toho teď hlavou ,,honí více", můžeme Vám případně doporučit nějaké kontakty (jen prosím upřesnit o jaká města by šlo). Můžete nezávazně a bezplatně jen zkonzultovat situaci a možná si nějaké záležitosti více ujasnit. Tak to zvažte.
Mějte se zatím hezky, přeji, ať se vše vyvíjí tak jak má. V případě potřeby napište kdykoliv znovu. Můžete využít i skrytou poznámku, ta není součástí veřejného webu.
Držím palce!
S pozdravem MK