ketamin
kej
Dobry den,
Nejaky cas jsem snupala ketamin, pote jsem prestala a je to tyden co jsem si dala znova, pry byl hodne silny, od te doby jsem jako mimo jako by tady bylo jen telo, necitim bolest, chlad teplo, nemam pocit hladu, citim se jako mrtva, je mozne se predavkovat ketaminem? Uz to trva nekolik dni, je to jen nejaky dojezd a za par dni to prejde?, dekuji za odpoved

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Ketamin je tlumivá látka s halucinogenním účinkem, který se používá v lékařské praxi jako anestetikum, největší využití ale nalez ve veterinárním lékařství.
Přestože jde o látku z biologického hlediska bezpečnou, postupně u lékařů opadl v nemilost a do především díky změnám, které pacienti prožívali při návratu do ,,normálního vědomí" (iracionální chování, zmatek...), postupně bylo zjištěno, že jde o velmi silnou psychoaktivní látku.
V nižších dávkách způsobuje něco jako lehké snění a depersonalizaci. Vyšší dávky jsou provázeny halucinacemi. Může dojít k disociaci (mimotělní zkušenost), díky oddělení smyslových počitků a vjemů (osoby pod jeho vlivem se mohou pozorovat z výšky, vidí se jak chodí/přitom sedí apod.).
K předávkování ketaminem dochází zřídka. Užití příliš velké dávky, ale může opravdu ,,vyřadit mimo provoz". Také nejde před samotným užitím dost dobře odhadnout, jak je látka silná, mohou pak následovat velmi nepříjemné stavy (křeče, třes, zvracení, halucinace, problémy se řečí, stav může vygradovat až do psychózy).
Rozhodně se vyhněte dalším konzumacím, čehokoliv!
Jak je Vám teď?
Budu ráda, když o sobě dáte ještě vědět. Můžete využít i skryté poznámky, ta není uveřejněna na webu.
Mějte se zatím hezky a přeji, ať je Vám brzo celkově lépe.
S pozdravem MK