Syn reakce na odpověď
Jana
Dobrý den, děkuji za odpověď Amrit Sen. Jiřík chodí do školy, ale prázdniny před námi a vzhledem k tomu, že vůbec nedodržuje časy příchodu domů mám velké obavy jak to tady dopadne. Několikrát jsem s ním mluvila, že potřebuje pomoc, že to není vůbec on. Nechce to slyšet to já se mám začít chovat normálně pak začne i on. Tátu úplně nenávidí,protože se ho snaží usměrnit. Manžel tvrdí, že mě má obtocenou kolem prstu jenže já jsem šťastná za každé normální slovo s ním a v ten moment si říkám už to přišlo a dochází mu, že tudy cesta nevede, ale bohužel to tak není. Včera jsem mu řekla ať přijde do jedenácti, ale ve dvě v noci ještě nebyl doma přišel až k ránu. Vůbec nevím jestli ho donutim někam docházet potřebuje pomoc, ale bojím se toho, když ho dáme na léčení proti jeho vůli, že ho ztratím úplně.

Odpověděl: Amrit Sen
Jano, zdravím Vás,
skutečně mám za to, že do poradny, kam se chystáte, byste měli zajít s manželem oba. Těžko může fungovat, když budete jeden "hot", a druhý "čehý".
Že syn v 17 letech neposlouchá rodiče není zas až tak zvláštní. Psala jste ale, že dostal podmínku za prodávání marihuany a že podle všeho užívá pervitin. To už je úplně jiný level. Jak jsem psal v minulé odpovědi, výhodnější bude osobní pohovor s odborníky.
Máte pravdu, že léčba proti vůli nemívá požadovaný efekt, nicméně je to možná poslední šance, kdy se můžete pokusit o něco radikálního, co by mohlo "zabrat". Za chvíli bude syn plnoletý, a Vám nezbyde nic jiného, než ho "vypoklonkovat" ze společné domácnosti, jinak hrozí, že budete prožívat peklo. Vaším pečujícím přístupem byste jinak synovi umožňovala, aby setrvával v užívání drog, propadal do hlubší závislosti a připravila ho o důvody a motivaci, aby něco měnil. Sama se můžete stát (jestli už nejste) spoluzávislou, aniž byste nějaké návykové látky užívala. Ze začarovaného kruhu života v závislostních vzorcích nemusíte nedokázat vystoupit a vše může vyústit v tragedii.
Nerad bych maloval čerta na zeď, vše může dobře dopadnout. Každopádně jděte do poradny i s manželem.
I v případě, že by syn dostal chuť něco ze sebou dělat, a jeho motivaci se po konzultaci s odborníky můžete pokusit podpořit, půjde o běh na delší trať.
Přeji celé rodině hodně štěstí,
Amrit Sen.