pritel bere drogy
nela
Dobrý den,resim rozchod s mim přítelem se kterým má dceru!Zili jsme spolu osm let a on užíval pervitin.Ja mu to vždy trpěla ale teď sem se rozhodla definitivně odejit.Uz se k němu nikdy nechxi vratit!On mi stále vola jednou mi vyhrožuje pak mě zzkkkousi obmekcit.Rika ze jde na léčení.A teď mi volal a říkal ze na co má jít na léčení když já ho už nechci.Prosim o radu co mu mám říct aby mu to neublizilo.Ja už k němu ani nic necítím dost mi ublizoval a já s ním z lítosti byt nechci.Ale nevím co mu mám říct aby zas nemel zbytečně nadeje.Moc vás prosím o radu dekuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Nelo.
Chápu, že nebylo snadné se rozhodnout k tomuto závěru. Také chápu, že 8 let strávených s otcem Vašeho dítěte, který je závislý na drogách, asi nebyla procházka růžovým sadem...
Uživatelé drog mají velkou schopnost manipulace se svým okolím, především s těmi nejbližšími. Nenechte se tlačit do kouta argumenty typu:,,Proč se mám léčit, když ty mě už nechceš". To, že přítel konzumuje drogy je jeho rozhodnutí, stejně tak by mělo být jeho rozhodnutí se jít léčit. Je to dospělý člověk a za své chování je odpovědný on. Pokud necítí potřebu se svým životem něco zásadního udělat a dát se popořádku, není to Vaše vinna. Dojít k rozhodnutí učinit změnu, by mělo vždy vzejít od osoby, které se problém týká, pokud to daná osoba tak necítí, většinou proces změny není ani pak úspěšný.
Vydržela jste to dlouhých osm let, to je chvályhodná doba. Došla jste k rozhodnutí, že už chcete žít jinak a není se čemu divit. Obávám se, že v podobných situacích, se to neobejde bez toho, aniž by člověk toho druhého nějak neranil. Rozchody toto bohužel nesou sebou sami o sobě, pokud je ,,ve hře" ještě dítě, pak obzvlášť. Nedávejte mu naděje na vztah (pokud to tak necítíte). Můžete mu, ale dát naději ve smyslu, že pokud bude v pořádku, může se vídat s dcerou, tak jak je to po rozchodech a rozvodech běžné.
Netuším, kde žijete, ale pokud by pro Vás nebylo obtížné navštívit zařízení v Praze, doporučuji spojit s naší specializovanou Poradnou pro partnery. Měla byste tak více prostoru probrat vše co v tomto období prožíváte. Nejenom, že byste se upevnila ve svém rozhodnutí, možná by se Vám i lépe ustály situace, kdy partner naléhá a možná ve Vás vyvolává pocit výčitek. Jednoduše byste na to nebyla tak sama.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM z. ú.
Školská 30
Praha 1
mapa
Tel:  284 824 234, 739 268 527
Emailrodice@sananim.cz
Poradna se nachází v zadní části kavárny Café Therapy. Veškeré poradenské služby jsou poskytovány zcela bezplatně. Je třeba se předem objednat a to můžete během provozní doby veškeré pracovní dny v čase od 9 do 19hod.
V přiloženém odkaze naleznete více informací:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Přeji dostatek sil a také ať se Vám i dceři daří. V případě potřeby napište kdykoliv znovu. Tak se držte.
S pozdravem MK