pervitin a extaze
Stromecek
Dobry den, pred temer dvema lety jsem poprve v zivote vyzkousela drogu, byla to extaze, obratilo mi to zivot naruby a ja mela pocit, ze vsechny me starosti a traumata jsou vylecene a ze uz mi bude porad jen tak krasne.
Dva mesice na to jsem vyzkousela poprve pervitin a to byla teprv jizda, raj na zemi, neco tak silneho a krasneho jsem necekala a nikdy nezazila.
Od te doby jsem pozivala tak dvakrat do mesice pervitin i extazi spolecne, nebo kazde zvlast, jak se mi chtelo..po roce tohoto uzivani na parties a treba i doma nez jsem nekam vyrazila, jsem byla schopna na party uzit i 5 extazi a vice...vlastne behem jednoho tydne, ktery predchazel jedne velke techno party jsem tech extazi sporadala asi 10 a pak na te akci dalsich 5 za jedinou noc...rikam si, ze uz to asi prehanim, ale stejne jsem bez drogy at uz extaze nebo pervitinu za ty skoro dva roky nevydrzela dele jak jeden mesic...chci prestat brat uplne a jsem i smirena s tim, ze uz si nikdy nedam, ale to rikam kazdy mesic a pak si to stejne dam...dnes je to opet presne mesic, co jsem mela naposledy drogu a chci a potrebuju podporu ze to zvladnu a ze mam smysl si si uz nikdy nedat..protoze me prepadaj myslenky, ze jednou za cas mi to neublizi..ale co je to jednou za cas a kolik..dekuji Vam a preji hezky den

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
Je dobře, že píšete. Moc rád bych Vás jakkoli podpořil v úvahách, a snad i v následujících krocích, kdy své užívání drog začnete řešit.
Myslím, že je nejvyšší čas, kdy by se situace mohla ještě snad obejít bez nejradikálnějších eskapád. Pohody jste si zřejmě užila dost, jak to drogy zpočátku umí. Pokud budete pokračovat, začnou si, jestli se tak už neděje, nekompromisně vybírat svojí daň. Je zázrak, že se Vám ještě nic nestalo. Množství a kombinace, které popisujete, byť byste nakupovala, nebo dostávala to nejslabší "zboží", Vás mohlo, nebo může kdykoli ohrozit jak na fyzickém i duševním zdraví, tak na životě, dehydratací počínaje, přes psychózy, předávkováním konče. Kdybyste během jednoho večera, nebo noci zkonzumovala popsaná množství kvalitní drogy, byla byste možná už mrtvá, nehledě na to, že nikdy nevíte, jaké množství, jestli vůbec, nebo jaké další, často nebezpečné příměsi bude "materiál" obsahovat.
Kombinace extáze a pervitinu, je podobně jako kombinování drog vůbec, mimořádně riziková.
Dostala jste se do fáze, kdy sama nejspíš dlouhodobě abstinovat nedokážete. Prvním krokem k možné změně je si tuto skutečnost přiznat. Skutečně přiznat. A zároveň to přiznat i někomu dalšímu.
Nepíšete, kolik Vám je let, nezmiňujete ani Vaší rodinnou situaci, jestli máte někoho blízkého, s kým můžete o všem otevřeně mluvit, a kdo sám drogy neužívá, jaké máte vztahy s přáteli, partnerem, v zaměstnání, nebo na studiích.
Nejdůležitější v tuhle chvíli bude, abyste se nebála vyhledat odbornou pomoc. S odborníkem některé služby, která pracuje s uživateli návykových látek v dosahu, si telefonicky domluvila termín osobní schůzky a dokázala s ním, naprosto nezávazně, o své situaci promluvit. Čím otevřenější dokážete být, tím účinnější pomoci se Vám dostane. Stydět se nemusíte, získáte pochopení, podporu, informace i zasloužený obdiv a respekt, že jste dokázala přijít sama. Nikdo Vás nebude soudit, k ničemu přemlouvat, natož Vás do čehokoli nutit.
Tyto služby jsou bezplatné, a mohou být poskytovány i anonymně. V případě krize se dá služba navštívit i rovnou, v provozních hodinách. Pak ale nemusí být jisté, že na Vás budou mít její pracovníci dostatek potřebného času.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací Vám zkušený odborník navrhne konkrétní kroky, které můžete pro její řešení směrem k udržitelným pozitivním změnám podniknout. Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měla vyvarovat, případně Vám poskytne další potřebné kontakty.
Uvidíte, že se Vám po rozhovoru uleví. Počítejte ale s tím, že jeden pohovor nevyřeší vše, jako mávnutím kouzelným proutkem. Může to být ale ten nejlepší start v úzdravném běhu na delší trať. Nesejde na tom, jestli se spojíte s pracovníky některého kontaktního centra, AT poradny, adiktologické ambulance, či další podobné služby. Důležité je to neodkládat a kout železo, dokud je žhavé, dokud Váš entuziasmus nevyprchá, nebo se nerozpustí v dalším užívání drog.
Službu kontaktujte v každém případě, tedy i když se Vám abstinenci udržet nepodaří, nikdo Vám hlavu neutrhne.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rád Vám kontakty na služby v dosahu pošlu. Jak je můžete vyhledat sama se dozvíte na stránkách naší poradny v odkazu Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se spojit s pracovníky služeb zařízení Sananim, které provozuje i tuto internetovou poradnu:
Kontaktní centrum (KC) Sananim
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
mapa
Telefon: +420 283 872 186
Mobil: +420 605 240 501
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Provozní hodiny:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý:     9.00 - 20.00
Středa:   9.00 - 20.00
Čtvrtek:  9.00 - 20.00
Pátek:     9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
nebo:
Denní stacionář (DST) Sananim
Janovského 26
170 00 Praha 7
mapa
Telefon: +420 220 803 130, +420 220 800 041
Mobil: +420 605 212 175
E-mail: stacionar@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Provozní hodiny:
Pondělí: 8.00 - 16.00
Úterý: 8.00 - 17.00
Středa: 8.00 - 16.00
Čtvrtek: 8.00 - 16.00
Pátek: 8.00 - 15.00
Pro doplnění informací o zmiňovaných drogách a o rizikách spojených s jejich užíváním se dozvíte víc na stránkách naší poradny:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
další weby:
http://www.drogy.cz/drogy/kap-extaze.html
http://navykovelatky.cz/tanecni-drogy/extaze/
http://www.prevcentrum.cz/Extaze
http://www.drogy.cz/pervitin/
http://www.prevcentrum.cz/Pervitin
http://www.extc.cz/pervitin.html
http://navykovelatky.cz/stimulacni-drogy/pervitin/
Seberte všechnu odvahu, kuráž a jednejte. Budu rád, když napíšete, jak si vedete, a jestli Vám byla naše odpověď užitečná.
Držím Vám palce!
Amrit Sen.