Co se stane po dobrání antidepresiv?
Jalander
Dobrý den,
můj dotaz se asi netýká úplně drog, ale na antidepresivech se člověk může stát závislým taky, tak se to snad považuje za drogy taky. Chtěla bych se vás zeptat jak fungují antidepresiva - co se bude dít a co všechno to může změnit kdybych je začala brát. Mám totiž mnohem víc depresivní stavy (popis by byl na dlouho) než můj kamarád, kterému nedávno předepsali antidepresiva (teda samozřejmě je to relativní, ale prostě hodně), a tak mi lidé říkají, že bych měla jít k psychologovi/psychiatrovi. Bojím se ale, že v případě že bych je dostala taky bych se na nich mohla stát závislou, a nebo prostě že mě to nějak změní. (Jediná výhoda by snad byla že bych na ně nemohla pít. Teda aspoň jsem slyšela, že když se pije na antidepresiva, tak je potom člověku hůř než při nejhorší kocovině - ale třeba je to jenom pověra?) Hlavně se bojím že bych je přestala brát a bylo by to ještě horší. Toho kamaráda se na to zeptat, nemůžu, protože o tom nechce mluvit, což chápu. Tak se chci zeptat, co to změní a jak bych se pak cítila kdybych je přestala brát?

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Antidepresiv je celá řada, plno lidí je užívá a řeším tím tak své nepříjemné psychické stavy. Na Vaši otázku co by se přesně stalo - nelze jednoznačně odpovědět, jelikož toto bývají obvykle velmi individuální záležitosti. Jak jsem již zmínila, těchto léků je celá řada. Někdy také trvá poměrně dlouho, než lékař nalezne ten správný lék, který pacientovi ,,sedí".
Chápu, že máte potřebu to s někým probrat. Kamarád, jak uvádíte, o tom s Vámi nechce moc komunikovat, stejně by bylo asi nejrozumnější to zkonzultovat přímo s odborníkem.  Návštěvou psychologa nebo psychiatra se neuvazujete hned nutně k tomu, že musíte brát léky. Můžete pouze pohovořit o tom, co prožíváte, jak Vám v tom je atd., v některých případech se jde obejít i bez nasazení léků a řešit to jinak, jinými metodami. Například psychoterapií, ale to nelze bez osobního kontaktu objektivně vyhodnotit.
Doporučuji se někam objednat a vše co Vás trápí podrobněji probrat v osobním kontaktu.
http://www.psychoportal.cz/jeste-jsem-se-nelecil-citim-potize
Kontakty:
http://www.psychoportal.cz/ambulance-klinickych-psychologu
http://www.psychoportal.cz/psychiatricke-ambulance
http://www.psychoportal.cz/uz-jsem-se-lecil-ale-potrebuji-vice-pomoci/psychoterapeuticke-sluzby
Zatím se mějte hezky. Přeji, ať se Vám podaří brzo nalézt vhodného specialitu, stejně tak typ léčby, která Vám sedne.
S pozdravem MK