Jak rozlišit
Petr
Dobrý den. Předem nechci aby jste mi jakkoliv říkali co mám a nemám se svým tělem dělat.
Můj dotaz patří stimulantům. MDMA, kokain a pervitin. Jak tyto tři látky od sebe odlišit. Jednou jsem dostal prý čisté MDMA v krystalu. Nemohlo se jednat spíše o pervitin?
A jak rozeznat čáru kokainu od čáry pervitinu jak pohledem tak po aplikaci?
Děkuji předem. Petr xxxxxxxx

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Petře.
Obstarávání nelegálních drog sebou nese plno rizik. Patří k nim i to, že kupující nemá nikdy jistotu, co doopravdy kupuje, zda daná látka neobsahuje různé další příměsi, který prodejci zajistí větší objem, tedy zisk. Zcela přesně to lze určit jen provedením toxikologického rozboru.
Vzhledově mohou leckdy zmíněné látky vypadat totožně.
MDMA - v čisté formě je to bílá krystalická silně hořká látka, na trhu většinou dostupná ve formě tablet nebo kapslí. Forma tablet je různorodá, nejčastěji z jedné strany reliéfní obrázek (vytlačené e, holubice, delfín atd.) - z druhé strany zlomová rýha (na tabletách je zřejmé, že nejde o tovární výrobek).
Pervitin - má formu mikrokrystalického bílého prášku (pozor na zabarvení do žluta, hněda, fialova = to může znamenat, že obsahuje zbytek látek používaných při domácí výrobě). Je bez zápachu, hořké chuti.
Kokain - též ve formě bílého prášku (lesklé krystaly). Bez zápachu, nahořklá chuť znecitlivující jazyk či nosní přepážku.
Více o jednotlivých drogách se dočtete zde:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
Vaše příjmení jsem záměrně umazala, naše poradna zachovává anonymitu všech pisatelů.
Mějte se hezky a buďte opatrný.
S pozdravem MK