Co s tím
Lukášek
Chtěl bych se zeptat, zda je možné, pro člověka který užívá drogy, aby s tím dokázal přestat sám bez pomoci lékařů? Drogy užívá asi půl roku a nevím co. 100% si píchá.

Odpověděl: Bára Orlíková
Možné to samozřejmě je, jen to bude pro něj mnohem složitější, než kdyby nějakou odbornou pomoc vyhledal, existuje dost možností. Samozřejmě v první řadě musí chtít přestat. Jenže když se člověk pokouší přestat sám, tak je mnohem větší riziko, že do toho vlítne znovu. Nemusí zvládnout to, že se na něj, jakmile začne abstinovat, navalí spousta starých nedořešených problémů, který bývají obvykle drogami překryté. A taky tu je nebezpečí, že sotva co se vyhrabe z drog, tak se mu závislost přesmykne někam jinam, třeba k alkoholu. Nevím, z jakého důvodu se ptáte a o koho se ve vašem dotazu jedná, ale když mi o tom napíšete něco konkrétnějšího, tak vám taky můžu líp poradit, co s takovou situací dělat. Zatím se mějte a kdykoli znovu napište.