kamarád
lucca
jak bych měla pomoci kamarádovi,který začal brát pervitin?zatim ho měl asi 5 krát,ale začíná v tom už lítat.jak ho mám motivovat,aby si ho bral méně častěji nebo vůbec?děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Víte, je dost těžké nějak pomoct kamarádovi, který zrovna objevil "kouzlo" pervitinu a zatím nemá pocit, že je na tom něco špatného a neuvědomuje si, do čeho se pouští. Těžko ho přesvědčíte o opaku. Bude vám pravděpodobně tvrdit, že s tím žádné problémy nemá, že je to v pohodě, že si pervitin vezmě jen když chce a ví jak na to. Moc možností tedy bohužel nemáte. Můžete mu říct, že vám to vadí, upozornit ho na všechna rizika, kterým se vystavuje a upozornit ho na to, do jakých potíží se může dostat. Podrobnější informace o pervitinu najdete v červeném sloupci vlevo pod kolonkou Stimulační drogy/Pervitin. Můžete mu předat kontakt na naší poradnu, kdyby potřeboval něco vědět nebo s něčím poradit. Ale myslím, že byste se do toho neměla nechat příliš zatáhnout. Dost často se mezi svými klienty setkáváme s těmi, kteří do toho vlítli právě proto, že se snažili pomoct někomu z přátel z drog... Není to tak neobvyklé, jak by to mohlo na první pohled vypadat. Když byste chtěla vědět cokoli dalšího, pište.