zuby
Kajen
Dobrý den
užil jsem pervitin kvůli škole v rozmezí půl roku asu 0,4 kvalitního .Měl jsem to asi na 20x dycky fakt malý množství. Poslední dobou mám obnaženou dáseň a kazí se mi zubní krčky...myslítě že to zubařka pozná čím to je způsobeno? Mám takové podezření že je to tím...ale zubam přitom neskřípi a dycky honě piju, mám žvejku a hodně pečlivě si čistím zuby. Děkuji za názor Nedělají se mi ani tak klasické kazy, jako ty krčky spíš, ale dost možná je to nesprávnou zubní hygienou a používáním Evo zubního pudru který dásně abrazivně obrousí.

Odpověděl: Amrit Sen
Kajene, zdravím Vás.
Dobře, že máte starost o své zdraví a chrup. Zubní lékař nejspíš souvislost mezi obnaženými krčky a užíváním drog hledat nebude. Tedy pokud na Vás na první pohled není vidět, že jste, nebo jste byl uživatelem drog. Potíže, které popisujete, jsou většinou dědičné a poměrně časté. Pravdou je, že drogy, zejména pervitin a heroin, kazivost zubů radikálně podporují, takže jestli k ní máte sklony, počítejte s tím, že pokud byste drogy dále užíval, bude se stav zhoršovat. Paradentózu a podobné potíže bývá dost obtížné léčit i u jinak zdravých lidí. Někdy bývá výhrou už jen to, když se podaří proces zastavit, nebo zpomalit. Určitě neotálejte s návštěvou lékaře, který Vás vyšetří, ošetří, navrhne případnou dentální léčbu a doporučí Vám co, a jak... Existují léky, případně tinktury, které Vám mohou dlouhodobě pomoci. Někdy může být výrazným přínosem i změna životosprávy. Pravidelný přísun potřebných vitamínů a minerálů, dostatek spánku a odpočinku. Zubním pudrem bez konzultace s lékařem můžete napáchat více škody, než užitku.
Ke skryté poznámce: Pokud odpovídáme, jde nám především o prospěch konkrétního tazatele, tedy Váš, než abysme odpovědi korigovali podle toho, co bysme rádi, aby si ostatní mysleli, nebo co by měli, nebo neměli dělat. Vašeho poděkování si vážíme.
Přeji Vám, ať jste brzy zdráv a bez obtíží.
Kdykoli napište,
pohodové jaro,
Amrit Sen.