kokain
mirisek
Ahoj, mám přítele, který dlouhododě užíval kokain a nyní už 15 měsíců abstinuje. Zvládl to sám, bez hospitalizace. Má zdravotní problémy, srdeční arytmie, vysoký tlak apod. Mimo jiné zůstaly i částečné deprese. Zajímalo by mne, jestli se po psychické stránce jedná o nevratná poškození, nebo jestli je naděje na návrat do normálu. Někdy je s ním velmi těžké pořízení a to si pak nevím rady. Mám ho velice ráda, neuvažuji o rozchodu a chci mu porozumět a podržet ho v dalsím životě. Děkuji za odpověď. Mirka

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Mirko.
Je od Vás moc hezké, že chcete přítele podržet.  Stejně tak stojí za ocenění přítelova výdrž - 15 měsíců abstinence, to je skvělé.
I přes to, že přítel vše zvládl sám a odborné pomoci nevyužil, můžete se na pomoc obrátit Vy sama. Netuším, kde žijete. Pokud by pro Vás nebyl problém Praha, můžete se obrátit na naši poradnu, která je určena právě partnerům a rodinným příslušníkům. V osobním kontaktu lze lépe některé potřebné záležitosti probrat. Stejně tak si můžete doplnit informace o této problematice celkově, možná pak některým projevům lépe porozumíte. Také se můžete poradit, jak s přítelem vhodně komunikovat, jak mu být oporou, aby to pro Vás bylo bezpečné a neubíralo Vám to sil pro sebe samou apod...
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM z. ú.
(poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy)
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon:  284 824 234, 739 268 527
Email:   rodice@sananim.cz
Provozní doba: pondělí až pátek 9:00 - 19:0 (nutné objednání předem)
Veškeré služby poskytuje toto zařízení bezplatně.
Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zatím se mějte hezky. Ať se Vám i příteli daří. Pokud by kontakt nevyhovoval, napište znovu, v případě doplňujících dotazů taktéž.
S pozdravem MK