Kdy můžu??
KT
Dobrý den, chtěla bych se zeptat po jak dlouhý době bych si mohla dát extázi nebo pervitin, když mám teď mononuklozu. Vím, že alkohol je zakázaný, ten pít nebudu. Ale zajímalo by mě jestli jsou drogy stejná zátěž jako alkohol pro játra.Můžu si dát něco až budu mít jaterní testy v pořádku třeba po měsíci nebo tak. Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Pervitin i extáze (stejně tak všechny další drogy), jsou pro játra toxické, to znamená, že je to velká zátěž pro organismus i v moment, kdy je organismus zcela zdráv. Pokud právě proděláváte mononukleózu nebo jiné infekční onemocnění zasahující játra, pak jsou jakékoliv drogy o to nebezpečnější, než kdy jindy. Po léčbě mononukleózy se doporučuje alespoň roční abstinence (platí to i pro alkohol). Je to pouze orientační informace, záleží na individualitě organismu. Jaterní testy se mohou vrátit do normálu dříve, ale i později. Vždy existuje riziko, že játra, která jsou již poškozena, budou další zátěž zvládat obtížně. To byste měla brát v potaz. Dodržovat léčebný režim, pravidelné kontroly u lékaře, držení diety, abstinence, užívat léky, tak jak máte a zbytečně neriskovat své zdraví.
Nicméně, je dobře, že si sháníte informace. Doporučuji se jimi držet.
Mějte se hezky. Přeji, ať se brzy uzdravíte.
S pozdravem MK