epilepsie
crazyshit
Dobry den,mel bych dotaz ohledne epilepsie.Moje holka je epilepticka( no neni primo epilepticka.mela zachwat jen 2 X v zivote).Uz dlouhou dobu se chystame na nejakou techno party,kde chceme zkusit extazy!Jeze mam strach,aby se ji kwuli tomu nic nestalo.Teoreticky riziko,ze zachwat dostane podstupuje kdekoli,ale chci vedet,jestli pro ni muze byt MDMA nebezpecne v kombinaci s lekem orfiril.Dekuji....

Odpověděl: Jakub Minařík
Technoparty - která kombinuje rytmickou hudbu, světelné efekty a EXT - myslím, že pravděpodobnost záchvatu se posouvá s teoretických rovin do rovin s pravděpodobností velmi hmatetelnou - třeba 1:5, 1:10, nebo taky 1:1. Nedělám si srandu a ani zbytečně nestraším. Ale taky nevím, jak je to s epilepsií vaší partnerky - vzhledem k tomu že bere pravděpodobně dlouhodobě antiepileptika - tak JE EPILEPTICKA. To bych vzal jako fakt.
A další fkta jsou taková: Epileptický paroxismus může být vyvolán každou z výše zmíněných věcí samostatně. Včetně té EXT - snižuje práh pro vyvolání záchvatu. Pokus se vlivy sečtou - tak se může stát, že dojde k tzv. status epileptikus - tj. nedojde k jednomu záchvatu, ale nakumulují se - jeden přechází ve druhý. A status epileptikus je často smrtelná komplikace epilepsie. Pravděpodobnost že se vám na technoparty podaří záchvat přerušit je asi tak 00prdlajs. A na rychlí zásah zdravotníků bych nespoléhal. Protože - pokud se to rozjede, nebudou schopni něco udělat.
Pro ilustraci - když jsem studoval viděl jsem na neurologoii epileptika, který si koupil takový ty blikající žárovky na stromeček. Vánoce strávil na neurologii.
Ohledně té interakce - nemám s u sebe tlusté knihy abych to mohl pohledat - nicméně - interakce by mohla být přinejmenším v oblasti oškození jater - obě látky mají potenciál něco takového způsobit. No kdybyste se přez vážně míněné varování rozhodli na to techno vyzrazit - tak vám ty informace dohledám. :-)
P.s. Mějste se. A zkuste si najít jinou zábavu. Tahle není moc bezpečná. Spíš je nebezpečná.