Kouření marihuany
CoB
Dobrý den, jsem 16letý kluk. Alkohol, marihuana, ani cigarety mi nejsou cizí.. poprvé jsem se pořádně opil někdy ve 13letech, marihuanu jsem vyzkoušel asi rok potom. Alkohol už ale nepiju, kouřím marihuanu cca jednou do týdne. Všude jsem se dočetl že je to zdravější a bezpečnější droga. Chtělbych se zeptat jestli je to pravda, a hlavně jestli při takovém rekreačním užívání může dojít ke změnám v mozku. Případně ke snížení IQ. Děkuji za odpověd.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
říct, že marihuana je zdravější a bezpečnější než alkohol je velké zjednodušení. Nedá se to dost dobře srovnávat a i kdyby ano, jde vždy jen o průměry, statistiku. Ale pak je tu to hlavní - jak působí ta která látka přímo na Vás. Jedno Vám může dělat lépe, druhé hůře, nebo Vám nemusí vyhovovat ani jedno.
Asi njvětším rizikem - i rekreačního - užívání marihuany jsou možné psychické potíže. Není to vždy, není to dokonce ani většinou, ale stává se to a řešení se pak může táhnout měsíce i roky. Nejbezpečnější je samozřejmě nekouřit THC vůbec. Pokud se toho ale nechcete vzdát, pak se alespoň vyhýbejte kouření v době, kdy jste ve špatném psychickém rozpoložení, kdy byste tím v podstatě zaháněl nějaé problémy. V případě, že by Vám někdy bylo po THC psychicky zle, pak to berte velmi vážně a nepokoušejte to dál, nebo inimálně s časovým odstupem.
Některé výzkumy skutečně ukázaly, že IQ se o několik bodů snížilo, ale to se týkalo každodenních uživatelů. Na druhou stranu ve Váš neprospěch v tomto směru mluví věk - čím dříve člověk začne, tím pravděpodobnější jsou následky v rovině intelektu.