Nootropika
Student
Mam nekolik dotazu ohledne nootropik. 1.Jak dlouho muzu uzivat piracetam?? 2.Muzu ho uzivat v zatezovych stavech pred zkouskou aniz by mel jine negativni ucinky??? 3.Zlepsi se po nem pamet(v kvantite naucene latky) 4. Jake jsou zkusenosti z uzivanim latky DMAE-ovlivnuje vyrazne pamet?? 5.Doporucujete uzivani Vasopresinu-Adiuretin-SD (unas)-zlepsi se pamet,jakoe jsou prakticke zkusenosti,predepise mi to lekar na zadost??? Za fundovanou odpoved dekuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Piracetam je látka s minimem nežádoucích účinků a jeho užívání, pokud jej dobře snášíte může být dlouhodobé. Dokonce by být mělo, protože jeho efekt se rozvíjí spíše po měsících usu, než po dnech. To je trochu i odpověď na druhou otázku - jednorázové, nebo krátkodobé užívání před zkouškou vám moc nepomůže - spíš dellší dobu - tj. jestli studujete VŠ - tak začít alespoň měsíc před zkouškovým obdobím, dose tak kolem 3g denně. Paměť by se zlepšit mohla, a také výbavnost - je tu jedno ale - efekt je nesporně dobrý, pokud je přítomno poškození mozku - pokud jste zcela v pořádku - efekt je trochu sporný. Ale rozhodně to neublíží.
S DMAE sám žádné zkušenosti nemám a to co jsem měl možnost si o tom v posledních dnech přečíst - víte - nejsem schopen se k tomu fundovaně vyjádřit. Možná by to mohlo fungovat. Ale to asi víte sám
S tím ADH bych si na vašem místě moc nehrál. Je to totiž hormon, který mimo jiné a možná hlavně řídí hospodaření s vodou v těle. V medicíně se používá k léčbě Diabetes insipidus - to je choroba, při které se tento hormon neprodukuje a nefunguje zpětné vstřebávání některých složek moči. Teoreticky při téhle chorobě můžete močit až desítky litrů denně. Dochází pak k metabolickému rozvratu. Při předávkování ADH se naopak moč v těle retinuje, může dojít k něčemu podobnému, říká se tomu otrava vodou - laicky řečeno - moc se uvnitř naředíte. Vypadá to sice jako banaklita, ale je to pěknej průšvih, často i smrtelnej. Takže - rozhodně nedoporučuji - je to příliš účinné (ale jinde než byste potřeboval) a má to pro vaše účeli příliš mnoho rizik. Mohl byste místo na zkoušce ležet na metabolické jednotce intenzivní péče. To je i odpověď na to jestli vám to lékař na požádání předepíše. Téměř jistě ne. A tu výše zmíněnou nemoc nenasimulujete. A kdybyste se o něco takového pokusil, takl vězte, že první cesta nepovede s Rp. do lékárhy, ale záchrankou do nemocnice. To proto, že tenhle hormon se vylučuje v mozku a k jeho nedostatku obyčejně dochází třeba po destruujícím mozkovém krvácení.
Omlouvám se, že odpověď se tak vlekla.
P.s. Co vlastně studujete?