sub
Tomislav
Dobrý den, zachytil jsem výraz:"pozvat někoho na suba" a "mám děsnou sub horečku 39,5". Ve Vašem slangovém slovníčku jsem hledaný výraz "sub" nenašel. Prosím o "překlad". Díky Tomislav

Odpověděl: Bára Orlíková
Po konzultaci s kolegy streetworkery jsme dospěli k závěru, že "sub" se může týkat nejspíš léku "SUBUTEX", který má sloužit k substituční léčbě závislosti na opiátech a je v poslední době, i přes prokazatelná rizika užívání bez předpisu, zneužívaný na drogové scéně... Výraz "sub" by ještě teoreticky snad mohl souviset s výrazem subkultura... V Encyklopedii kulturních trendů 90. let jsme nalezla ještě název Sub Pop: nezávislá nahrávací společnost ze Seattlu, která vydala první album skupiny Nirvana... Víc vám asi neposloužím.