Proč je to tak?
Bruno
Dobrý den. Chtěl bych se zeptat. Už je to asi čtyři roky co kouřím mariuanu. Začalo to v prváku na střední. Měl jsem vždy pocity,kdy jsem byl plný smíchu a nemoh jsem ho ovládnout. Vždy jsem dal 1-2 prásky,někdy max. 3-4 (velice zřídka) Od té doby jsem hulil tak jednou-až dvakrát týdně. O prázdninách max. 4 dny v týdnu. Vždy jsem se těšil až zahulíme,protože jsme pokaždé zažili bezva den plný zážitků a zkušeností...Tohle trvalo asi do čtvrtáku. Po maturitě na podzim jsem dosáhl dokonce takových stavů,kdy už mě nebavilo hulit jen pro zábavu,ale mariuanu využít ke společenským debatám v kterých jsem získával vždy lepší nadhled do budoucího života. V tomto období cca.ctvrt roku jsem se cítil mnohem chytřejší a věřím že tomu tak i bylo. Spousta situací dříve pro mě neřešitelné,konzultací najednou jsem měl vyřešené s velmi kvalitní a správnou odpovědí. Dokonce spousta známích si ke mě chodila pro rady. Mě to bavilo,protože jsem měl dobrý pocit někomu pomáhat. Jiní mě zase řekli že jsem hrozně inteligentní a i vrchní společnost nechápala kde se ve mě takové rozumy berou. Tak a nyní jdu k věci. Přišla doba,zvrat. Doposud nechápu proč se to stalo?? Požil jsem asi 0,5dcl vyvařené mariuany v mléce což pro mě takové množství nikdy nebyl problém. Dívali jsme se na komedii. Zpočátku sranda,která vrcholila k záchvatům smíchu. Musel jsem se jít uklidnit do vedlejší místnosti. Po té co jsem tam došel se mi udělala psychycky zle. Sli jsme si tedy zapálit cigaretu ven a stav se zhoršoval. Stáli jsme venku kouřili a začal jsem se třást. Nikdo nedokázal moc mluvit. Koukal jsem na kluky a videl jak je každý na tom zle a to mě ještě více odrovnávalo.. Vrátili jsme se do bytu a já si šel lehnout. V hlavě mě stále probíhalo že mám u sebe auto a musím ho odvézt domů,ale v takovém stavu. Psychycky jsem byl čím dál více na dně,nešlo ležet,hudba mě neuklidnovala ba naopak. Najednou přišel stav jako bych umíral. Kluci kašlali až se dusili a mě připadlo že jsme otráveni. Měl jsem hrozný strach. Rek jsem jim to a oni se smáli. Nevěděl jsem co mám dělat. Jeden kamarád mi řek že vypadám jako bych byl sjetej. Stoupnul jsem před zrcadlo vlasy stály, v puse mě řezalo,těžko se mi polykalo a dýchalo. Prsty jsem hybal se zubami......Stav se čím dál více shoršoval až jsem si uvědomil že potřebuji pomoc. Zavolal jsem si sanitku. Ti si nevěděli rady.Skončil jsem na JIPce. Celou dobu jsem myslel že umřu a byl jsem s tím už smířen. Nikdy mě nikdo neřek proč se to stalo. Od té doby nemohu kouřit trávu-dělámi zle(třes,pocení,chlad končetin,psychycky odrovnanej). Jedine když jsem pod vlivem alkoholu tak to mě nevadí. Chtěl jsem se zeptat co se vlastně stalo a proč už nemůžu hulit?

Odpověděl: Bára Orlíková
Docela jsem nad vaším dotazem přemýšlela. K úvodu dotazu si neodpoustím komentář. To, že se člověk cítí po užití drogy chytřejší a má na vše správnou a kvalitní odpověď a ostatní ho takhle berou, může být i tak iluze. Tyhle látky se sice užívají nejen pro bohapustou zábavu, ale pro prožitky náhledu, poznání a pochopení souvislostí života, nicméně bez správných informací a správného vedení se k těmto věcem těžko dostanete. Takže bych možná byla ve formulaci závěrů týkajících se všeho předchozího užívání marihuany a jejího vlivu opatrnější. To, co se vám přihodilo při "zvratu", který popisujete, může souviset s mnoha věcmi. Stane se, že i po tak dlouhé době, co už jste měl předchozí zkušenost s marihuanou, vám stav při intoxikaci "nesedne", tento zážitek je víceméně adekvátní prožitku "horror tripu" po užití LSD. Protože se vám to předtím nikdy nestalo, tak se pochopitelně vyděsíte a tím se to celé ještě umocní. Navíc, při užití marihuany popsaným způsobem může mít intoxikace delší a dost nepředpokládaný průběh. Může to taky souviset s průběhem situace a s prostředím, s vaším psychickým stavem, s případnými zdravotními potížemi, s kombinací marihuany s jinými látkami,... Nicméně, tyto stavy mají tendenci se opakovat, pokud jsou podmínky při intoxikaci stejné nebo podobné jako při této vaší zkušenosti (tím myslím nejen vnější, ale i vnitřní). Nemám o vás dostatek informací, takže těžko vám můžu zcela konkrétně říct, co bylo hlavní příčinou vašeho zážitku a proč se vám to děje opakovaně. Myslím, že je na místě další užívání marihuany zvážit, protože vám evidentně nedělá dobře. Není až tak bezpečná záležitost, jak to na první pohled může vypadat. Hulit už nemůžete proto, abyste se z toho nezbláznil... Buďte na sebe opatrný.