drogy
TISA
jsem matka deti a uz nemam potkontrolou drogu pervitin rada bych s toho ven nejspis ihned na lecbu malo kdo to vinale ja uz bez toho nemuzu ani uklůizet a starat se a bejt stastna jako driv ,co mam delat kdyz bych rada dobrovolne nastoupila na lewcbu a jak dlouho trva nechci aby nekdo otom vedel tak bych si zaridila jako ze pracovni cestu nebo takl

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
je moc fajn, že chcete se svojí situací něco dělat a obrátila jste se na nás. Ráda Vám poradím, kterým směrem se pro začátek vydat, ale potřebovala bych se lépe zorientovat ve Vaší situaci. Jak dlouho a jak často pervitin užíváte? Jak staré máte děti? Máte partnera či někoho z rodiny, kdo Vám s péčí o děti pomáhá? A v neposlední řadě, abych Vás mohla nakontaktovat na konkrétní službu, bych potřebovala znát místo Vašeho bydliště (stačí větší město v okolí).
Co se týká délky léčby, vše záleží právě na době a intenzitě Vašeho užívání pervitinu a i na prostředí, ve kterém žijete. Obecně je pro mnohaleté uživatele, kteří ještě např. sdílí svůj životní prostor s jinými uživateli drog, vhodná pobytová léčba, která trvá v psychiatrických léčebnách 3 - 6 měsíců, v terapeutických komunitách 6 měsíců až jeden rok. V případě kratší a méně intenzivní drogové "kariéry" a vhodných bytových a vztahových podmínkách je možné absolvovat léčbu ambulantní formou. Tato varianta, aby byla úspěšná, ovšem nese velké nároky na motivaci a disciplínu klienta, který není po dobu léčby v chráněném prostředí (izolovaný od zdroje drog a rizikových podnětů obecně).
Především se připravte na to, že léčbě, ať už bude jakákoliv, bude třeba věnovat dostatek času a energie, aby se riziko návratu k drogám minimalizovalo.
Zatím se mějte co nejlépe a ještě napište, ráda se Vám budu dále věnovat.
Vilma Šilarová