co mam spravit?
Daria
Mam priatela(32r.),berie drogy,nesnupe ich ale fajci (nie marihuanu,ale asi piko alebo neviem,nevyznam sa v tom). Nema priatelov fetakov,ale drogy dostava kupuje z prace,tam je vela fetakov. Potom nechodi nikam,len sedi doma za PC,nespi a neje. Neviem,co mam spravit, nechcem nechat pracu,kde pracujeme obaja a odist...ja mam tu pracu rada. Uz som mu v zivote vela odpustila,nevery a alkohol,teraz drogy a este sa mam zrieknut prace a odist? Co s nim bude dalej pri takomto sposobe uzivani drogy? Sme spolu 11.rokov a uz som skusala sa s nim hadat, vyhrazat,ze od neho odidem a nakoniec mu davam pocitit,ze mi je to jedno co robi...uz fakt neviem ako dalej...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
zdá se, že s přítelem už jste zkusila leccos a nakonec mu i všechno odpustila. Možná má tedy pocit, že mu odpustíte i drogy. A zatím to tak asi i je. Když dáváte nějaká ultimáta, nebo jak Vy říkáte vyrožujete, je třeba si vždy dobře rozmyslet, jestli je člověk schopný to splnit. Pokud ne, je to en potvrzení pro druhého, že hranice se dají překračovat. Není mi jasné, proč byste měla Vy opouštět práci? Pokud byste se s nim chtěla rozejít, pak nevím, jestli byste vydržela ve stejném zaměstnání. Pokud to ale myslíte tak, že byste společně někam odešli a tím by se problém vyřešil, obávám se, že to nebude fungovat. Pokud přítel používá lidi v práci jen jako zdroj drog a těch se nijak zbavovat nechce, najde si prostě jiný zdroj. Oni ho do užívání asi nenutí proti jeho vůli, že ne?
Jak může přítel skončit těžko říct. To b bylo opravdu věštění, ke kterému navíc nemám ani dost informací. Spíš by Vás ale mohlo zajímat, kam povede Váš život vedle něj, pokud bude takhle pokračovat. Jestli je to opravdu to, co do budoucna chcete...?