nemocný syn
Micina
Mému synovi je 30. Již asi 5 let je v důchodu s bipolární afektivní poruchou a kouří marihuanu. říká že je to stejné jako kdyby pil alkohol který neužívá. lékařka mu doporučuje odvykání, ale on říká. když nemá co dělat, nikde ho do práce nevezmou do Fokusu také ne kvůli drogám, že je to jeho jediná radost. Nemá ani děvče, ty co se kolem něj točí nechce protože fetují a slušná děvčata ho nechtějí. Můžete mi poradit?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
lidé s tak zvanou duální diagnózou - tedy ti, kteří trpí nějakou duševní poruchou a zároveň jsou závislí - to mají velmi těžké jak v životě, tak v systému české zdravotnické péče. Bohužel se opravdu často stává, že je nikde nechtějí, protože jedna nebo druhá diagnóza je překážkou. Jsou ale také zařízení, která se přímo na tyto lidi specializují, takže pokud by chtěl syn nějak svou situaci řešit, určitě možnosti jsou (pokud jsem si tedy dobře odvodila, že jste pravděpodobně v Praze?). Může se obrátit např. na Denní psychoterapeutické sanatorium Ondřejov (www.ondrejov.cz). Prvním krokem ale je, že bude chtít něco změnit.