fet
peto22
dobry den. pervitin beriem parkrat (2-3)za mesiac, vacsinou niekolkodnove jazdy, ale uz to neni ako na zaciatku. vobec neprichadza na zaciatku najazd, ziadna euforia, nic. ked si dam lajnu hocikedy upadnem do delirickeho spanku so sialenymi snami a som schopny normalne jest...cim to moze byt sposobene? velkostou davky, alebo zlozenim drogy? alebo tym, ze moje telo si uz na fet zvyklo? dakujem

Odpověděl: Tereza Mazáková
Dobrý den,
děkujeme za dotaz a důvěru, s kterou se na nás obracíte. Chápu, že Vás změna v účinkování pervitinu zaráží, a že chcete znát možné příčiny. Sám si na ni kladete dvě odpovědi. Obě dvě odpovědi míří správným směrem.
Zajisté je možné, že se pozměnil obsah toho, co si kupujete. To, co bývá za pervitin vydáváno je různě ředěno a nastavováno. Obsah účinné látky se také vždy liší a rozdíly mohou být poměrně výrazné. Bohužel, je zde tedy vždy riziko poškození Vašeho zdravotního, případně psychického stavu - látka nemusí účinkovat tak, jak jste zvyklý, dávka může obsahovat škodlivé příměsi atd.
Další možnou příčinou je opravdu jakýsi druh „zvyku", o kterém sám v dotazu píšete. Z toho, jak záležitost popisujete, se však pravděpodobně nejedná pouze o tzv. nárůst tolerance (ke kterému dochází vždy v důsledku pravidelnosti užívání), čili o to, že by Vám již nestačila taková dávka, na kterou jste byl zvyklý.
Domnívám se, že změna může vycházet z Vás - ne tedy z vnějšku, z drogy jako takové, ale ze změn, ke kterým mohlo dojít na Vaší straně. Pervitin je neurochemická substance, která ovlivňuje nejenom Váš mozek jako takový, ale také Vaše prožívání. Je tedy možné, že došlo ke změnám v těchto oblastech. U pravidelného užívání se toto stává se zákonitostí - u různých lidí se změny mohou projevovat různě. Na základě těchto změn je pak možné, že stejná látka účinkuje jinak.
Rozhodně bych však nedoporučovala hledat „ztracenou" euforii např. ve zvyšování dávky, změny dodavatele atd. Tím se pouze vystavujete dalším, větším rizikům. Zážitky, které provází začátky užívání, se vrátit nedají.
Pokud máte pocit, že abstinovat nechcete, doporučila bych minimálně na delší čas pervitin vysadit. To, co nyní prožíváte, tyto nepříjemné stavy, se bohužel mohou s každým dalším užitím prohlubovat. Nedoporučovala bych psychiku, ani fyzické zdraví takto pokoušet.
Více se můžete dočíst na následujících odkazech:
http://drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Pokud Vám pervitin v poslední době nic nepřináší, spíše naopak, opravdu je možná lepší ho nebrat. Také by bylo dobré zkusit porozumět tomu, proč euforii hledáte skrze návykové látky a ne jinak. Zda například nemáte sklon k úzkostnému, depresivnímu prožívání nebo jiným psychickým potížím apod., které takto "přebíjíte". To by však bylo na poněkud delší a jinou debatu.
Ať už se rozhodnete pro abstinenci nebo ne, můžete se na nás kdykoliv znovu obrátit. Ráda o Vás zase uslyším.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Tereza Mazáková