Uz je toho moc
Matt
Poprve jsem s drogami zacal v 17 (ted je mi 19) a to konkretne s mdma. Od te doby jsme si s kamarady daly obcas na party, ale pak sme vyzkouseli kokain (asi po par mesicich od prvniho mdma) a od te doby jsem zacal chodit na party casteji (alespon jednou za mesic, vzdy s extazi), po 18 sem zacal chodit do Retra, tam jsem poznal spoustu novejch lidi, se kteryma se dalo dobre bavit atd, ale ty jeli porad na party ecko, a snad kazdej den i bez party piko. Zacal sem tam chodit porad castejc, skoro kazdy tyden, nekdy i vic dnu (patek, sobota), ale porad jsem si daval akorat extazi. Bohuzel par mesicu na to sme s kamosema na chate pili a oni mi nabidly pernik. Byl sem hodne opilej a zkusil sem to a druhy den jsem si rekl ze to bude posledni. Za dalsi mesic jsem si dal znova na party a pak uz jsem to bral skoro na kazde party, dostal jsem se mezi lidi, kterych jsem se driv bal a posledni dobou (par tydnu zpatky) uz to beru cim dal castejc, uz ne jen v klubech a ted beru uz asi 4 den v kuse. Financne jsem na tom dobre, dostal jsem se na VŠE tento rok a uz citim ten pocit ze je mi blbe ze sebe samotnyho, co se to se mnou stava. Chci prestat, ale nevim jestli na to mam tu vuli, ale hlavne bych se musel zbavit tech lidi se kteryma sem se zacal bavit s berou taky, jenze je to tezky, protoze nektery z nich mam rad a sou to proste kamaradi. A taky bych musel prestat chodit do klubu, protoze jsem docela stydlivej clovek a nedokazu tancovat kdyz v sobe neco nemam protoze se stydim pred tema lidma atd. Jak se z toho mam dostat? Je pro me tezky vsechny ty lidi najednou opustit, protoze sem nikdy nikam moc nezapadal a na nekterych mi opravdu zalezi (ale berou piko...). Nejake rady?

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
nemůžu Vám poskytnout žádnou jednoduchou radu, jak s užíváním pervitinu, případně i jiných drog skoncovat. Bohužel takhle jednoduše to nefunguje. Možná by pro Vás mohlo být fajn na začátek si ujasnit, co byste na Vašem vztahu k drogám chtěl změnit. Zda chcete třeba jenom omezit jejich užívání, nebo se jich úplně vzdát. Přiznám se, že z Vašeho dotazu to není úplně zřejmé. Dost možná v tom nemáte úplně jasno zatím ani Vy. Taky je dobré vědět, proč drogy užíváte a co Vám jejich braní dává. Případně taky, zda Vám něco jejích užívání bere.
Jako dobrá alternativa na začátek mi připadá, zkusit si o Vašem braní s někým popovídat. Konzultace s člověkem, který má od Vaší situace odstup Vám může pomoct začít se dívat na to co prožíváte i trochu jinou optikou. Pokud byste měl zájem, tak v Praze sídlí kontaktní centrum, které provozuje organizace Sananim. Mimo jiné zde pracovníci poskytují i individuální konzultace pro lidi, kteří uvažují o změně ve vztahu k jejich užívání drog. Všechny služby kontaktního centra jsou bezplatné a můžou probíhat anonymně, takže se nemáte čeho obávat. Taky nemusíte mít obavu z toho, že by Vás někdo do něčeho nutil. Všechna rozhodnutí jsou jenom na Vás. Navrhuji Vám abyste tam zkusil zavolat a domluvil si úvodní schůzku. Kontakt na toto zařízení Vám posílám v závěru mojí odpovědi.
Budu rád, když pak napíšete, jak jste dopad.
Zatím se mějte dobře.
Miroslav Giljan
Kontaktní centrum Sananim
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Telefon: +420 283 872 186
Fax: +420 283 872 258
e-mail: kacko@sananim.cz
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00