Syn fetuje
Matka
Zdravim,dala jsem svému synovy testy na drogy,vysel pozitivni na marihuanu. Co mám s tím narkomanem dělat? Můžete mě doporučit nějaké centrum pro narkomany kam ho mohu poslat na léčení? Bojim se aby nepresel na jeste tvrdsi drogy jako je hasis nebo heroin. Co mám delat? Dekuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pozitivní testy na drogy nemusí znamenat, že syn je hned narkoman. Je také možné, že marihuanu jen zkusil nebo kouří výjimečně. Neříkám, že je to dobře, ale je velký rozdíl mezi někým, kdo si občas zakouří marihuanu a jinak funguje bez problémů a někým, kdo užívá denně drogy, má s tím velké potíže, dluhy, zdravotní problémy, páchá trestnou činnost apod.
Dnes už je také překonaný mýtus, že marihuana je bránou k nebezpečnějším drogám, jako je např. heroin. Užívání marihuany není v tomto směru o nic větším rizikem než např. nadměrné pití nebo hraní automatů.
Nepíšete žádné podrobnosti, tedy proč jste synovi testy dělala, jak on se k celé situaci staví, kolik je mu let, jak funguje v běžném životě a podobně. Na tom všem záleží, pokud bychom měli zvážit nějaký další postup. Nedobrovolná léčbě je možná jen u nezletilých a i tam bych ji volila jako poslední možnost. Nemívá moc úspěch. Vždy je lepší se domluvit... Chápu, že jste máte o syna strach, možná se i zlobíte, nevíte, jak situaci řešit. Nejlepší by proto bylo zajít se poradit osobně do některého z center pro rodiny ohrožených drogou, kde se Vás budou moci vyptat na více detailů a zároveň Vám vyjasní různé otázky a nejistoty, které máte. Pokud byste nevěděla, kam se obrátit, dejte vědět, kontakt Vám ráda zašlu, jen je třeba napsat nejbližší město.