Zivot bez drog
Nana
Prestala sem chodit na axe a zrat koule a davat piko...protoze se ty "dny potom" fakt nedaly...hnusny depky...akoro sem nebyla schopna vubec nic delat...ani vstat a jit do prace. Uz sem tri vikendy nikde nebyla...nic sem si nedala...a je uplne neuveritelny, jak se clovek muze cejtit v pondeli v pohode...naadhera...ALE vzdycky v patek a v sobotu mam chut jit na axi, kamosi me posilaj sms at jdu...zatim sem vzdycky odolala a rano sem byla rada, gdyz sem si predstavila, jaxou ted na dojezdu nebo to ne ne ceka, zatimco ja sem v poho. Problem je, ze ty chute sou kazdym tejdnem horsi...ani nemuzu spat, kdyz si predstavim, ze ostatni nekde parej a uzivaj si skvelej stav...vcera uz sem malem sla, ale uz by mne takhle pozde nejela zadna doprava. Napadlo me i dat si caru pika jen tak doma...ale neudelala sem to. Asi bych mela to peri a koule co mam doma vyhodit?? Co mam delat s tema chutema jit na axi a sjet se? Jinak sem ale celkove spokojenejsi nez kdyz sem parila...bavi me dost jinejch veci...ani skoro nepiju alkohol a travcu ani ciga nehulim. Jenom ty vikendy...jo a muzu poslouchat tanecni hudbu, kdyz pri jejim poslechu zase dostavam ty chute?? Mne se totiz tahle music dost libi

Odpověděl: Bára Orlíková
Skvělé je, že se vám podařilo s tím seknout. Mrzuté je, že chutě na drogy prostě člověka, který přestane brát, provází ještě nějakou dobu. Někdy se to dá zvládnout bez problémů, někdy je to intenzivní a je s tím dost složité zacházet. Přichází to v periodách, většinou když pomine první euforie z toho, že neberete, tak vás chutě můžou dohánět víc, bývá to tak po měsíci až dvou. Dobré je vědět, že když to zvládnete, tak vám to dodá sil a na další takové věci budete lépe připravená a bude se vám to zvládat čím dál líp. Navíc, chutě na drogy se s dobou abstinence zmírňují, pokud s nimi umíte zacházet a nevystavujete se zbytečně rizikovým situacím. Tím, že si dáte, to nevyřešíte, naopak, bude vás stát dost úsilí, abyste to dostala potom na tu hladinu, kde to máte teď. Dobré je, že nepijete a nekouříte trávu, to totiž většinou chutě na ty drogy, kterých se zbavujete, umocňuje. To, co máte doma, vyhoďte, bez jakýchkoli okolků. Protože by vás to zbytečně dráždilo. Je lepší nemít drogy v dosahu. Člověku pak dojde¨, když nic nemá, co by všechno musel absolvovat, než by drogu sehnal a často je to důvod, proč zůstat doma a nikam se nevypravovat. Chabá záchrana, ale přece. Pokud vám chutě si dát způsobuje muzika, kterou posloucháte, přestože se vám líbí, tak to zvažte, jestli by nebylo lepší ji na chvíli "vysadit" taky. Každopádně - nepanikařte, na páteční a sobotní večery si naplánujte něco smysluplného dopředu, aby vás to co nejmíň táhlo na party, kámošům vzkažte, ať vám nepíšou a uvidíte. Vsaďte na to, že je vám takhle líp a nekažte si to. Držím vám palce. Užívejte si Vánoc a ať vám to v novm roce klape.