drogy a vychova ditěte
albert
Dobrý den chtěla bych se zeptat jak postupovat,zdali je to vůbec možné,když člověk v podmínce za užívání a distribuci pervitinu(nezletilým)vychovává moje vnouče,neboď se dal dohromady s bývalou přítelkyní mého syna,která také užívala pervitin,který jí on dodával.... možná stále užívá...malému je 2 a půl roku a jsou spolu pouze 2.týden

Odpověděl: Tereza Mazáková
Dobrý den,
děkujeme za dozat. Chápu, že Vás situace zneklidňuje a máte o vnuka strach.
Zajisté je pravdou, že užívání, případně distribuce návykových látek, může být jedním z rizikových faktorů při výchově dětí. Rozhodně bych Vám ale v tomto případě doporučovala postupovat zcela standardně jako při jakékoliv hrozbě zanedbávání výchovy.
Pokud budete mít pocit, že je Váš vnuk v péči lidí, kteří návykové látky užívají a z toho důvodu se o něho špatně starají, případně je dítě jinak v tomto prostředí ohrožováno, doporučila bych Vám neprodleně kontaktovat příslušné sociální pracovnice, které v rodině mohou zahájit šetření.
Takto informovat OSPOD (Odbor sociálně právní ochrany dětí) bych se nijak nebála. V případě, že šetření v rodině dopadne dobře, nic se dít nebude. Stejně tak se v dnešní době nestává, že by např. dítě bylo zbytečně odebíráno z rodiny atd. Je však pozitivní, že se rodina dostane určitým způsobem pod kontrolu. Právě tento pocit kontroly může pozitivně zafungovat.
Každopádně v případě podezření, že je dítě zanedbáváno bych se nejprve celou situaci snažila komunikovat s jeho rodiči. Pokud bude tato komunikace neproduktivní, opravdu doporučuji obrátit se na OSPOD.
Doufám, že se situace ve Vaší rodině bude vyvíjet pozitivním směrem. Pokud budete chtít, můžete se na nás obrátit také kdykoliv v budoucnu, případně s námi můžete konzultovat další kroky.
Přeji pokud možno hezký zbytek dne.
S pozdravem,
Tereza Mazáková