dotaz devátý
matka
Dobrý den, do Vaší poradny občas píšu a pravidelně si v ní čtu. (Syn závislý na pervitinu, marihuaně 23 let.) Už dva měsíce doma nebydlí, vyhodili jsme ho. Absolvoval léčbu nedobrovolnou a dvakrát po týdnu odešel z dobrovolně zvolené léčby na revers) Občas se objeví, něco sebere ze skleníku k jídlu nebo požádá o chleba. Vidím jak upadá. Bydlí u kamaráda, nepracuje, nejspíš se podílí na výrobě drogy. Mě někdy (tak jednou za 14 dní) navštíví u dveří asi při tzv. dojezdu a vede řeči o tom jak se rozpadá a že je na všechno pozdě nebo minule taky říkal, že skočí pod vlak, to jsem Vám potom psala, to se moc dobře nedá vstřebat. Mluvíme spolu jenom pár vět. Většinou se neptám na nic. Ale vždycky mě to strašně hodí do depresí. A lituju ho. Protože se zatím spíš propadá ke dnu a z těch řečí vidím, že nemá chuť se sebou nic dělat, že rezignoval. Pak si začnu pročítat tady ty dotazy a odpovědi, trošku mně to pomáhá. Jsem z východočeského kraje od Náchoda. Tady, si myslím, není žádná rodičovská komunita, podobně postižených, která by se scházela a podporovala. Občas jezdím do Hradce Králové na poradu do Laxusu. Nemám na Vás v podstatě žádný dotaz. Děkuju Vám, za to že takhle fungujete, protože bez všech Vašich rad, které si musím znovu a znovu opakovat, by byl syn doma a trápil by nás všechny ještě víc.

Odpověděl: Tereza Mazáková
Dobrý den,
děkujeme za další informace. Také společně za všechny kolegy z poradny děkujeme za ocenění naší práce.
Myslím, že jste jako matka již ušla kus cesty a zdá se, že vše, co jste již udělat mohla jste udělala. Klobouk dolů, chápu, že není jednoduché zaujmout přístup, který tady obecně na poradně doporučujeme. Tedy vymezení jistých hranic, důslednost a nenapomáhání dalšímu užívání návykových látek formou bezmezné podpory, která je často kontraproduktivní.
Je také fajn, že jste se obrátitla na dané zařízení. Pokud byste chtěla, mohu Vám vyhledat i zařízení jiná, obávám se ale, že by nebyla lépe časově dostupná. Nejsaturovanější je, co se týče služeb, určitě Praha. Nevím, zda by pro Vás však Praha nebyla již moc daleko. Pokud ne, ráda Vám nějaké zařízení pro rodiče doporučím.
Přeji hodně sil také do budoucna. Snad se problém bude vyvíjet pozitivním směrem.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Tereza Mazáková