poradte
maceska
Nevim jak mam komunikovat se synem 21let,ktery je asi rok na pervitynu,tak aby z rozhovoru nebyla hadka.Kam zajit,abych spravne postupovala?Chce s tim prestat sam.Boji se jit za odbornou pomoci.Jak ho mam presvedcit?

Odpověděl: Veronika Šindelářová
Váš dotaz byl zodpovězen pod kódem 914741.
Kopíruji znění odpovědi:
Dobrý den,
děkujeme za Váš dotaz a projevenou důvěru. Věřím, že situace, kterou popisujete, je pro Vás velmi náročná.
Vaše nedůvěra v to, že by syn sám začal abstinovat, je oprávněná. Je to samozřejmě možné, ale obtížné. Ještě obtížnější je pak v abstinenci vytrvat. Určitě by bylo vhodné, aby Váš syn vyhledal odbornou pomoc. Nemusí se hned jednat o pobytovou léčbu, kde by byl zavřený. Nejdřív se může obrátit na kontaktní nebo ambulantní centrum. Tam společně s odborným pracovníkem se lépe zorientovat ve své situaci a seznámit se s možnostmi odborné pomoci. Nemusí se ničeho obávat, tyto služby jsou nezávazné, bezplatné a je možné je využít i anonymně.
Samozřejmě, pokud Váš syn odmítne navštívit odborné zařízené, těžko ho budete nutit. I tak ale máte určité možnosti, jak na něj vyvíjet tlak a motivovat ho ke změně. Nevím, jak je přesně nastavena situace u Vás doma. Pokud syn nepracuje a bydlí s Vámi, asi ho živíte, poskytujete mu servis a podporujete ho. Tato podpora by ale měla být jasně ohraničena a podmíněna tím, že syn bude svoji situaci nějak řešit. Je nutné stanovit určitá pravidla vašeho soužití a podmínky Vaší další podpory. Také je potřeba domluvit se na tom, co bude následovat, pokud syn nebude nastavená pravidla dodržovat. Jednou z těch podmínek může být právě návštěva odborného zařízení. Na poradenské centrum se můžete obrátit také Vy sama. Pracovníci této služby Vám konkrétněji poradí, jak se synem jednat, jak s ním komunikovat, jak nastavit pravidla Vaší podpory a případné sankce při jejich neplnění ze strany syna. Také Vám poskytnou nezbytnou psychickou podporu v této náročné situaci. V Liberci se Vy, Váš syn, případně oba společně můžete obrátit na Centrum ambulantních služeb ADVAITA. Je třeba si předem telefonicky nebo emailem domluvit termín schůzky.
Kontakt:
Centrum ambulantních služeb ADVAITA - program ambulantního poradenství (PAP)
Adresa: Rumunská 14/6, 460 01 Liberec 6
Telefon: 482 750 607
E-mail: cas@advaitaliberec.cz
WWW stránky: www.advaitaliberec.cz
Provozní doba: Po 13-20 h (po 18. hodině pouze pro objednané), Út-Čt 10.00-20.00 h (po 18. hodině pouze pro objednané), Pá 10.00-17.00 hodin
Přeji Vám i Vašemu synovi hodně štěstí a brzké zlepšení situace. Pokud se budete chtít na něco doptat, můžete se na nás znovu obrátit.
S pozdravem,
Veronika Šindelářová